hjulbult på Toyota carina

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ninian
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 18:45:15
Bilmodell: carina
Årsmodell: 1995

hjulbult på Toyota carina

Inlägg av ninian »

En bult har gått av bak på bilen, vet hur jag ska göra!
Men vad för bult är det man ska köpa? vet ju inte hur lång den ska va innan jag fått bort den, å jag kan ju inte börja ta bort grejjerna innan jag har varit å köpt en ny :S
nån som vet??
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: hjulbult på Toyota carina

Inlägg av Glenn »

troligen finns den bara hos toyota ändå, det brukar vara special, en skruv med nån slags splines-faststättning.

Har man tur så kan man knacka ut den och knacka i en ny utan att riva loss hjulhuben, men med lite otur måste man det.

På vissa bilar är dom inte utbytbara ens så man måste byta huben, men jag tror dom är det på toyotor.


Kolla med din toyotaverkstad iaf.


Du har väl fembultat också ? då är det ju inga problem att köra med fyra kvar iaf.. går ju med fyrbultat med en av också :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar