Lampbyte

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
mange71
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 26 maj 2010, 19:26:43
Bilmodell: Toyota Corolla
Årsmodell: 5

Lampbyte

Inlägg av mange71 »

Jag har en Toyota Corolla årsmodell 05 är det någon som vet om man måste plocka av hela lampinsatsen på höger sida för att byta halvljuslampan H7 lampan
tacksam för tips
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Lampbyte

Inlägg av PierreW »

mange71 skrev:Jag har en Toyota Corolla årsmodell 05 är det någon som vet om man måste plocka av hela lampinsatsen på höger sida för att byta halvljuslampan H7 lampan
tacksam för tips
Nej det behöver du inte på nån sida, batteriet kan man flytta lite bakåt om man har stora händer ;) Men kontakten brukar sitta inni bänken hårt och är lätt att göra sönder när man ska ha loss den, sen är det även så att ju mer du drar i kontakten ju slappare blir fjädern som håller lampan. Så när nästa lampa sitter i så är faktiskt fjädern lite för slapp och den nya lampan vibrerar mer än den ska= kortare livslängd.

Har du inte de rätta verktygen (lång böjd platt-tång, eller tändkabel tång) och kunskapen så råder jag dig att åka till en verkstad. Runt en 50lapp brukar dem flesta ta för ett lampbyte. Det kan löna sig i många fall ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Speedo
Inlägg: 366
Blev medlem: tis 01 sep 2009, 21:12:45
Bilmodell: Avensis Touring
Årsmodell: 2002
PostOrt: Umeå

Re: Lampbyte

Inlägg av Speedo »

Tänk att man snart inte skall kunna byta lampa själv på bilen...
Skriv svar