Lamell GT4 st185 & urtrampningslager

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
johnnysegel
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 21 feb 2010, 21:47:45
Årsmodell: 0

Lamell GT4 st185 & urtrampningslager

Inlägg av johnnysegel »

Tjena......

Har konverterat min mazda gtr med en st185 drivlina och det är dags för att fixa lamell och urtrampningslager.

Någon som har nå bra tips på vart man kan få tag på gt4 lamell som klarar cirka 400nm.

Urtrampningslagret kan man få tag via original men kanske finns nå billigare alternativ.

Tacksam för svar.

mvh johnny
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Lamell GT4 st185 & urtrampningslager

Inlägg av mortil »

jag köpte min koppling via aimcoclutch på ebay XTD stage 5 eller va de va. skulle palla 540 hk och massa vrid. 6puckars sinter. köpte även med en extra lamell ifall den ja har går åt helvete.
Impreza
Inlägg: 172
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 13:24:16
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1995

Re: Lamell GT4 st185 & urtrampningslager

Inlägg av Impreza »

Jag kör oxå amicoclutch xtd men kommer inte ihåg riktigt vilket "stage" (vit tryckplatta ) de var men den skulle palla bra med mos .billigt var det med.. ebay is the shit.
Får man fråga varför du ska byta ? mazda brukar väl göra hållbara saker tycker ja...
Sen beror de ju på vilket svänghjul du ska köra.. inte säkert toyotans tryckplatta o lamell passar .
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix :D
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Lamell GT4 st185 & urtrampningslager

Inlägg av Glenn »

Det är en vanlig konvertering i rallyskogen afaik, just för att GT4-drivlinan håller mycket bättre.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
johnnysegel
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 21 feb 2010, 21:47:45
Årsmodell: 0

Re: Lamell GT4 st185 & urtrampningslager

Inlägg av johnnysegel »

Glenn skrev:Det är en vanlig konvertering i rallyskogen afaik, just för att GT4-drivlinan håller mycket bättre.
Precis...Toyotas låda är mycket hållbarare än mazdas.

Vet inte riktigt vad mazda tänkte på när dem konstruerade dessa klena lådor till dessa bilar.
Det verkar som nästan alla som kör dessa bilar råkar ut för växellåds ras.
Det som hände på min var att under en gasning så gick bakre växelådsfästet av och slet sönder dreven i fördelningslådan.

Om man är bilentusiast och bygger och trimmar så ska man ju kunna våga gasa, och inte vara rädd för att lådan ska rasa.

Tack för tipsen.
MVH johnny
Skriv svar