Dimljus

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Jorro
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 13 maj 2010, 15:29:30
Bilmodell: Yaris sport
Årsmodell: 1
PostOrt: 90736
Land (Country): Sverige

Dimljus

Inlägg av Jorro »

Hej! Jag försöker ta loss dimljuset på en Toyota Yaris S -01 men lyckas inte begripa mig på hur den sitter fast. Ska den tas ut bakåt eller framåt? Och hur, så jag inte bryter sönder någon plastdetalj. Plasten som sitter runt lyktan på framsidan fronten/lyset har jag fått loss och innerskärmen är inte något problem men sedan? Jag måste ta loss dimljuset för det är massor med skräp/saltrester inuti.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Dimljus

Inlägg av PierreW »

Jorro skrev:Hej! Jag försöker ta loss dimljuset på en Toyota Yaris S -01 men lyckas inte begripa mig på hur den sitter fast. Ska den tas ut bakåt eller framåt? Och hur, så jag inte bryter sönder någon plastdetalj. Plasten som sitter runt lyktan på framsidan fronten/lyset har jag fått loss och innerskärmen är inte något problem men sedan? Jag måste ta loss dimljuset för det är massor med skräp/saltrester inuti.
Har för mig det sitter med stjärnskruv på insidan som du får lossa från innerskärmen, om du inte har tillgång till en lyft då är det lättare inne ifrån motorrummets håll på undersidan.

Lite nyfiket bara, va har du tänkt göra med ditt skräpiga dimljus när du fått loss det? :shock:
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Jorro
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 13 maj 2010, 15:29:30
Bilmodell: Yaris sport
Årsmodell: 1
PostOrt: 90736
Land (Country): Sverige

Re: Dimljus

Inlägg av Jorro »

Nej jag ska tömma det på skräp och sätta tillbaka det, eventuellt täta glaset med silicon. Reflektorn har klarat sig från att bli ful vad jag kan se. Har inte hittat någon stjärnskruv på sidan men jag har legat ute på parkeringen och skruvat så man ser inte så bra. Jag får prova igen på macken till helgen. Tack för svaret!
Skriv svar