Inkoppling för laddtrycksmätare Supra mk3

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
TommyToo
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 22:18:22
PostOrt: Ektorp

Inkoppling för laddtrycksmätare Supra mk3

Inlägg av TommyToo »

Hejsan.

Ville bara snabbt kolla om detta är ett bra ställe för att slänga på ett T-kors och dra slang till en eftermarknads laddtrycksmätare, kommer det ge ett rättvist värde eller finns det nåt bättre ställe att sätta den på?

Bild

Mvh Tommy
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: Inkoppling för laddtrycksmätare Supra mk3

Inlägg av nikwal »

Spontant tänker jag att det är illa att skapa flera felkällor genom att sätta flera saker på slangen, eller så är det jag som är lite petig.. om den slangen börjar läcka är det ju inte så jättebra kanske. men har inte 7m'en redan en slang med en "laddtrycksmätare" på?
E85 wants to be free!
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Inkoppling för laddtrycksmätare Supra mk3

Inlägg av Glenn »

Jag håller med, sätter man den på den slangen så kommer inte wastegaten att fungera om slangen går sönder eller hoppar av.

Bättre att sätta den på insuget.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
TommyToo
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 22:18:22
PostOrt: Ektorp

Re: Inkoppling för laddtrycksmätare Supra mk3

Inlägg av TommyToo »

nikwal skrev:Spontant tänker jag att det är illa att skapa flera felkällor genom att sätta flera saker på slangen, eller så är det jag som är lite petig.. om den slangen börjar läcka är det ju inte så jättebra kanske. men har inte 7m'en redan en slang med en "laddtrycksmätare" på?
Det finns ganska många slangar i mitt motorutrymme dock >_<
Fick bara tips om att den där slangen skulle vara rätt, så det vore jättebra om någon kunde slänga upp en pic på inkoppling på ett bättre ställe!

mvh
Användarens profilbild
behr
Inlägg: 197
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:21:38
Årsmodell: 1988
PostOrt: Hässleholm

Re: Inkoppling för laddtrycksmätare Supra mk3

Inlägg av behr »

På topedväggen på förarsidan finns ett fyrvägs "T-kors" (ser ut som TT). Sätt ett kors till där så blir de bra.
Anders "Behr" Svanberg

ST165 1988, 3S-GTE++
MA70 1988, 7M-GTE
TommyToo
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 22:18:22
PostOrt: Ektorp

Re: Inkoppling för laddtrycksmätare Supra mk3

Inlägg av TommyToo »

behr skrev:På topedväggen på förarsidan finns ett fyrvägs "T-kors" (ser ut som TT). Sätt ett kors till där så blir de bra.
Ok, tack. Så det är egentligen bara att sätta laddtrycksmätaren på någon av de slangar som kommer ut från "TT" kopplingen?

Och bara för att klargöra så är det väl den på min bild du menar?

Mvh

Bild
Skriv svar