Något annat jag bör tänka på? Är det inte gemensam olja i lådorna? Behöver jag räkna med att all olja kommer rinna ut?Zerocool skrev:Jag brukar alltid dela lådan o fördelningslådan, mycket smidigare att ta bort och sätta dit igen då.
MVH
Något annat jag bör tänka på? Är det inte gemensam olja i lådorna? Behöver jag räkna med att all olja kommer rinna ut?Zerocool skrev:Jag brukar alltid dela lådan o fördelningslådan, mycket smidigare att ta bort och sätta dit igen då.
Ja, jag håller på och delar på vxllådan och fördelningslådan, men en bult är runddragen så den har sinkat mig. Ska låna med en liten bandputs ifrån skolan i veckan så jag kan köra av skallen på den. Har provat alla metoder men har inte lyckats. Det får helt enkelt bli den "smidigaste" lösningen.Jonex skrev:Ja, all olja rinner ut , antingen via kardan eller när du tar isär vxllåda och fördelningslåda.
Just det momentet har jag inte prövat , jag lyfte bort hela lådan komplett, dock en nackdel, den väger runt 100kg.
Och den är väldigt grinig att få tillbaks på plats tack vare att den ska vinklas för att inte ta i blocket.
Tar du bort f-lådan så kan jag tänka mig att det momentet blir betydligt enklare, men vet inte hur mycket pill det är att få ihop lådorna igen.
Bra tråd med hyffsade bilder ändå, din bil verkar vara förbaskat fin i lacken.
Bump bump..Martin J skrev:Seriöst.. Hur gör ni alla när ni ska sätta upp blocket i motorstativet? Har letat som en jävla tok efter 100mm långa m12bultar med 1,25 i gängstigning, alltså fingängad. Enda som jag har hittat var bara 80mm långa, och dom var svindyra. Har varit på Toyota, Würth, Swedol och Sternhammar men utan resultat. Hur gör ni? Verkar ju inte som att dom tillverkas i längre än 80mm?
hujja, bara på´t igen..
MVH Martin
Prova hör med dom här: http://www.sifvert-skruv.seMartin J skrev:
Bump bump..
Ingen som har nån aning? En bekant kom med idéen att kanske topplocksbultarna går att använda? Nån som vet något om det?
Tacksam för snabba svar!
MVH