Oljebyte på MR2 Turbo!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Oljebyte på MR2 Turbo!

Inlägg av KACE80 »

Först å främst så vill jag be om ursäkt över en kanske dålig stavning då jag nu är salongsberusad :lol: !

Jo jag upptäckte en grej idag då jag var nere och kollade mr2:an i garaget....
När jag lyfte på motorluckan så såg jag nåt som gjorde mig rätt så fundersam :? .
Där sitter en lapp på insidan av luckan ( original från fabrik ) där det står service information angående oljebyten.
Såhär står det ( citat ) "oil change every 2500miles ( or 4000km )"....
VA?
Jag tycker att det känns överkurs bara av tanken att jag själv tänkt att göra oljebyte var 5-600mil, men vad f-n var 400mil
är väl super överkurs?
Kom ihåg att detta är på en originalställd bil :ugeek: !

Och en fråga till er som gjord oljebyte på en 3sgte motor, hur gör man med oljefiltret när man skall byta?
Jag tänker alltså på oljespill då det sitter "upp å ner på" och då raka motsatsen till "alla" andra vanliga bilar, känns
som det är oundvikligt att spilla ner en massa olja på motorn tyvärr :? ...

PS. jag tror att jag klarade mig rätt så bra med stavningen ändå med tanke på de litrar av starköl som nu befinner sig i min kropp :lol: !
Hälsningar Ante.
Användarens profilbild
Freddan
Inlägg: 183
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:22:10
Bilmodell: Celica GT-4 ST205
Årsmodell: 1995

Re: Oljebyte på MR2 Turbo!

Inlägg av Freddan »

Pucko! Du får inte dricka alkohol och använda internet samtidigt! Du kan åka dit för internet-fylla! ;)



Ses imorrn! :P
Mvh Freddan
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Oljebyte på MR2 Turbo!

Inlägg av KACE80 »

Freddan skrev:Pucko! Du får inte dricka alkohol och använda internet samtidigt! Du kan åka dit för internet-fylla! ;)



Ses imorrn! :P
Mvh Freddan

Hahaha jag blev änna orolig där :lol: !

Ja syns imorgon...
Skriv svar