ryckig corolla cs gti

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
hofvander
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 01 apr 2010, 14:30:09
Bilmodell: toyota corolla cs
Årsmodell: 1991
PostOrt: visby
Land (Country): sverige

ryckig corolla cs gti

Inlägg av hofvander »

har en corolla 1991 med gti motor, den rycker till då och då allra helst vid stadskörning vid varvtal 1700-2200, känns som den tappar ström för någon tiondels sekund, lite dålig förklaring men hoppas nån kan hjälpa mej.
vad är det för tändsystem, brytare eller... hur mycket elektronik är det på dom där bilarna??

Har bara haft bilen nån månad, och första gången jag äger en toyota, så är inte så bra på dom, hoppas på hjälp, bilen har gått 17000 mil.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: ryckig corolla cs gti

Inlägg av Dale »

Samma problem oavsett kall/varm motor? Kan vara nått med tändningen. Lär väll sitta platina stift original i dom där kan jag tro med bytesintervall på 10 tusen mil. Det slarvar ibland så då kan ju stiften ha gått nästan de dubbla. Kan iofs vara tändkablar som blivit dåliga eller skitiga så det blir överslag så inte strömmen kommer till stiften. Rotor och fördelarlock hur ser dom ut?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
hofvander
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 01 apr 2010, 14:30:09
Bilmodell: toyota corolla cs
Årsmodell: 1991
PostOrt: visby
Land (Country): sverige

Re: ryckig corolla cs gti

Inlägg av hofvander »

det är som jag tycker lite mindre när den är kall men det är hårfint, det kommer när man ligger på jämn fart och gasar på lite bara, då kan den rycka som fan kommer man sen över 2200 varv cirka så funkar det,

vet ej vad det är för tändsystem, men skall riva lite i det, tändspolen då kan inte den ställa till det? Jag vet att det inte är lätt att svara på, tänkte bara om det var någon som haft samma symtom, att det var något med gti motorn.

Tycker att tomgången är hög, kall så är den på 1900-2000 varv säkert 5 minuter, när den sen är varm ligger den på 1200-1300 kan inte vara rätt, hur ställer man tomgången?? går kanske inte.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: ryckig corolla cs gti

Inlägg av Dale »

Vet inte om det kan vara tändspolen. Har aldrig behöft byta någon sån.

Tomgången är rätt hög med kall motor några minuter beroende på väderlek.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar