Byta framskärm Camry -88.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Gabba
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 16:47:30
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1988

Byta framskärm Camry -88.

Inlägg av Gabba »

Hallå! Har införskaffat mig en ny smaskig framskärm till min Camry men har stött på problem. Jag får bort allt utom positionsljuset. Undrar om någon vet hur det sitter. Har skruvat bort de två skruvarna som man ser utifrån, men sen är det stopp. Har brutit tills det knakar och sen insett att det måste sitta nån mer skruv. Måste jag skruva bort stötfångaren och grillen för att lossa på ljuset? Tacksam för hjälp.
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1715
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Byta framskärm Camry -88.

Inlägg av Johnny Blade »

Det ska bara vara att dra lyset rakt framåt, det finns nån styrpinne i plast.Det kan ta i nånstans om bilen varit krockad eller liknande.
Kofångaren lär nog bort om du ska byta framskärm.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Gabba
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 16:47:30
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1988

Re: Byta framskärm Camry -88.

Inlägg av Gabba »

Lyfter min gamla tråd. Det gick att byta utan att skruva bort hela fronten. Bara att slita i kofångaren, samt att positionsljuset satt med en 1.5 dm lång styrpinne. Bild
tobo
Inlägg: 401
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 06:31:36
Bilmodell: Opel Astra
Årsmodell: 2002
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Re: Byta framskärm Camry -88.

Inlägg av tobo »

Vad fin den var! :thumbup:
Skriv svar