Kamrem Starlet 87

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Nizzehult
Inlägg: 481
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 17:41:52
Bilmodell: Yaris 1.3 -00, Corolla 1.6 -00
Årsmodell: 2000
PostOrt: -
Ort: Ume'

Re: Kamrem Starlet 87

Inlägg av Nizzehult »

tobo skrev:Vad brukar besiktningen mäta upp för CO-halt?
Pappskiva framför kylaren för att få upp tempen snabbare? :roll:
Pappskiva har jag haft sedan snön kom...
Besiktningen sa att CO-halten var för låg eftersom den hackade när man gasade. Skruvade därefter upp detta lite godtyckligt tills den gick bättre (bes. uppger inga värden om bilen är äldre än 89 då det inte finns några krav på detta).
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
tobo
Inlägg: 401
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 06:31:36
Bilmodell: Opel Astra
Årsmodell: 2002
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Re: Kamrem Starlet 87

Inlägg av tobo »

Jag besiktade min Model-F -85 i juni och på det protokollet står iaf CO uppmätt och utskrivet (besiktad i Uppsala). Värdet blev 0,1 (max. tillåtet 3,5). Min buss går bra trots att det är så låg CO-halt.
12-Valve
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 31 dec 2012, 10:06:22
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1988

Re: Kamrem Starlet 87

Inlägg av 12-Valve »

Hej

Jag har en Starlet, -88, en riktig pärla som inte gått 10 000 mil men som tempmätaren bara går upp till en tredjedel och som slukar nästan 1 liter bensin per mil. Dessutom är tomgången väldigt hög. Jag har bytt termostat och tändstift men det gör ingen skuillnad.

Tips om vad som är fel?

Tusen tack på förhand!

soren_h@yahoo.com
Skriv svar