S: Besiktad Toyota Cressida -78

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av xtimmyx »

Då jag enbart använder bilen en gång i veckan för att köra mellan olika perkeringsrutor har jag kommit fram till att det tyvärr är lika bra att sälja den.

Bilen är en Toyota Cressida -1978 som såvitt jag minns har gått runt 21.000 mil. Den är besiktad till december 2010, dvs 1,5 år till nästa besiktning.
Enligt min mening bra kaross för att vara en så gammal Toyota. Kan ta en noggrannare titt på bilen och redogöra om så önskas.
Går jättebra maskinellt och har alltid startat trots kylan så länge det finns ström i batteriet.
Vilket leder mig till att jag är osäker på om den laddar som det är nu. För den drar ur strömmen när den står så jag brukar koppla ur batteriet och sätta det på laddning iom att jag ändå bara använder bilen en gång i veckan. Lite småfix finns såklart på en över 30 år gammal bil men grunden finns där.
Bilen finns i Stockholms-området.

Pris: Kom med ett bud. Har inte tänkt mig några förmögenheter men ger inte gärna bort den heller.

Lite info om modellen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Cre ... 77-1980.29

Fler bilder finns på:
http://timmylundin.com/cressida/
Bilagor
cressida.jpeg
cressida.jpeg (58.11 KiB) Visad 4548 gånger
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av xtimmyx »

Det var värst vad intresset var svalt. Är det kombinationen av den stundande finanskrisen och den olyckliga timeingen med nytt forum måntro? Kom med ett bud åtminstonne. Är inte omöjlig. Tycker det är synd om den står ute utan att användas. Bättre någon som har intresse och behov tar hand om den istället tycker jag. :)
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av cheetah1 »

xtimmyx skrev:Kom med ett bud åtminstonne. Är inte omöjlig.
20 spänn? Nej, men skämt åsido, jag har knappt råd att tanka min egen bil, knappast att köpa någon mer då. I det skicket lär du ju säkert vilja ha iallafall 10-20 för den väl?
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av xtimmyx »

cheetah1 skrev:
xtimmyx skrev:Kom med ett bud åtminstonne. Är inte omöjlig.
20 spänn? Nej, men skämt åsido, jag har knappt råd att tanka min egen bil, knappast att köpa någon mer då. I det skicket lär du ju säkert vilja ha iallafall 10-20 för den väl?
Nej 10-20 har jag inte alls tänkt för den. Även om det itne skulle sitta fel. :) Jag köpte den för 5500kr såvitt jag minns och har väl fixat lite med den sen dess. Så någonstans där i krokarna är väl vad jag har tänkt.
lunnis
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:39:21
Bilmodell: Supra mk2
Årsmodell: 1986

Re: S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av lunnis »

Hur sliten är den i skärmkanter, sparklåder och såna grejjer?
Min vintersupra gör sista säsongen och nu blev jag väldigt sugen på att flytta motorn till något annat :)
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av xtimmyx »

lunnis skrev:Hur sliten är den i skärmkanter, sparklåder och såna grejjer?
Min vintersupra gör sista säsongen och nu blev jag väldigt sugen på att flytta motorn till något annat :)
Jag kan ta en närmare titt på det imorn, såvitt jag vet så ska det mest vara vänster bakskärm det börjat lite på men som sagt tar jag en närmare titt imorn. Upptäckte idag med att kopplingscylindern börjat läcka igen när jag skulle flytta den. Trodde det mirakulöst försvunnit men tydligen inte så jag fick lufta den lite snabbt. Tur luftningen sitter så grymt lätttillgänligt på den. Men supra-motor lär ju passa i princip bolt-on i kan jag tänka mig iom att den såldes med M-motorn utanför Sverige. Blir en jävligt grym sleeper. :)
lunnis
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:39:21
Bilmodell: Supra mk2
Årsmodell: 1986

Re: S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av lunnis »

Gör de.
Är det slavcylindern som läcker?
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av xtimmyx »

Har inte fixat med kopplingen personligen men som jag minns det var det huvudcylindern som läckte vid torpedväggen. Nån packning eller nått förmodligen.

Har nu kollat skärmar och trösklar och lagt upp lite bilder på en ny sida som jag länkar nedan. Lite knepigt att fota mellan bilarna där, och med mobilkamera men det är bättre än inget iaf. Som synes är den rätt skitig på bilderna.
Det är vänster bakskärm där som är den dåliga. Den fina är vänster fram och de andra två skärmarna är i samma skick som den. Det finns även bilder på båda trösklarna och en helbild.

http://timmylundin.com/cressida2/
xtimmyx
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 20:20:47
Bilmodell: MR2 AW11
Årsmodell: 1989
PostOrt: Adelaide
Land (Country): Australia

Re: S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av xtimmyx »

Var hemma i påsk och fixade lite. Så nu läcker inte kopplingen (felvänd packning), startmotorn går som ett skott (dålig kontakt) och den laddar som aldrig förr (dålig kontakt).

Tog även och blaskade av den med lite vatten och när jag nu ser resultatet så känns det rätt bra att intresset varit så svalt. Tror nog jag håller på den här bilen lite till. :)
Bilagor
00001.jpg
00001.jpg (209.69 KiB) Visad 4101 gånger
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: S: Besiktad Toyota Cressida -78

Inlägg av SHySwe »

Det tycker jag att du gör rätt i! Den är jättefin.
Hade inte grabbens rolla kostat så mycket just nu, hade jag huggit tidigare!
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Skriv svar