Neblade skrev:Fullbur är väl ett måste i en driftingbil? Det styvar ju upp karossen rätt ordentligt.
Som många har sagt så är det nog enklast att försöka hitta en donator bil att ta prylarna rakt av ifrån.
Ska ni drifta är det kanske enklast att montera en stel bakaxel. Tror det är lättare att montera någon stel axel istället för gt4-axeln, men jag vet inte riktigt hur mycket man har gratis. Passar något mellan gti och gt4?
Kul idé och projekt! Skissade själv på massa tokiga idéer när jag körde Celica och tyckte det var trist med FWD. Hoppas ni kan få ihop något! Hade varit grymt att få se en ST162 på tvären!
jo fullbur kommer det bli. får se om vi bygger en egen lr om vi köper en "färdig", jo det lär nog vara enklast att göra så. Jag vet inte riktigt hur det är med gt-4:rans bakaxel hur den är. men en stel är nog att föredra ja. det ska ju ändå vara något som förhopningsvis ska hålla ett tag. men vet du hur det är med ra60:in. hur den bakaxlen är? lr suprans bakaxel? är någon av dom stela ?
Freddan skrev:Finns det inte några årsmodeller av Celica 162 som är bakhjulsdrivna? Typ de som är äldre än 1987? Eller är jag ute och cyklar?
Mvh Freddan
Ingen bakhjulsdriven ST162. Dock var ju Celica fram till och med 1985 bakhjulsdrivna(RA60). Det är den lite kantigare karossen.
Qungen skrev:
Neblade skrev:...
jo fullbur kommer det bli. får se om vi bygger en egen lr om vi köper en "färdig", jo det lär nog vara enklast att göra så. Jag vet inte riktigt hur det är med gt-4:rans bakaxel hur den är. men en stel är nog att föredra ja. det ska ju ändå vara något som förhopningsvis ska hålla ett tag. men vet du hur det är med ra60:in. hur den bakaxlen är? lr suprans bakaxel? är någon av dom stela ?
Nej jag vet inte hur RA60:ns bakaxel är, inte heller hur supran. Tror båda är delade? Någon som kan bekräfta?
Mattias Johansson Skicka PM, Ordförande för Toyota Club Sweden ToyotaAvensis -08 ToyotaCorolla -05 ToyotaCorolla -98 ToyotaMR2 GT-S/Turbo -94 ToyotaCelica GT -74 Evighetsprojektet 1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Både Celican och Supran har delad bakaxel.Celican har en T-diff, likaså GT4'an (tror jag),den håller inte någon längre stund för en vässad celicamotor.Suprans diff är grövre (F-diff).
Att göra en ST162 bakhjulsdriven krävs att kan bygger om rätt rejält.Torpedvägg,golv,bakvagn osv.