Bilklädsel Mr2 -93

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Winken
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 17:29:50
Bilmodell: Mr2 Gti
Årsmodell: 1993
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Bilklädsel Mr2 -93

Inlägg av Winken »

Tja!

Är inne på tyska ebay och kollar på saker till min mr2. Det finns ett företag som syr överdrag till mr2.
Undrár ifall det är någon som har beställt klädsel överdrag till en mr2 via tyska ebay nån gång?

Företaget heter Roadster Concept tror jag och har sitt säte i Nordendorf.

/Winken
AndreasRP
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 07 apr 2009, 11:32:07
Årsmodell: 0
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Raidopower.se
OrgNr: 9697062728
Kontaktperson: Andreas Hedström

Re: Bilklädsel Mr2 -93

Inlägg av AndreasRP »

De MR2:or (och andra bilar) som jag sett med extraklädslar/överdrag etc har inte varit någon höjdare.

Om dina originalstolar är slitna så letar efter någon annan som säljer sina originalstolar, många som byter till sportstolar och då blir originalstolarna ståendes i garaget oftast.

Eller så köper du sportstolar, vilket givetvis kostar en bra slant mer.
Användarens profilbild
Emman
Inlägg: 180
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:55:57
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 8
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: söder, sthlm

Re: Bilklädsel Mr2 -93

Inlägg av Emman »

finns juh företag som skräddarsyr nya skinklädslar och byter ut den gamla. stolen blir som ny. bilskräddarna gör det tex
Före detta TCS räv

...numera billös med SL kort..
mikael_st
Inlägg: 119
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 17:39:33
PostOrt: Mölndal
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Bilklädsel Mr2 -93

Inlägg av mikael_st »

Jag har sett en MR2a med vitt skin, med MR2 logga på huvudstödet. Kan tänka mig att det kommer från samma firma ? Den var sjukt snbyggt gjord iallafall, var härlig kvalite på det också.
Apexi Power FC @ CYRIX mappad : CP kolvar : T04E Turbo : Tein Coilovers : Cusco fjäderbensstag : Yokohama fälgar
Användarens profilbild
Emman
Inlägg: 180
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:55:57
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 8
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: söder, sthlm

Re: Bilklädsel Mr2 -93

Inlägg av Emman »

kan mycket väl stämma för jag har sett sånna klädslar dom gjort
Före detta TCS räv

...numera billös med SL kort..
Latino
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:30:23
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 0
PostOrt: Boxholm
Land (Country): Sverige

Re: Bilklädsel Mr2 -93

Inlägg av Latino »

mikael_st skrev:Jag har sett en MR2a med vitt skin, med MR2 logga på huvudstödet. Kan tänka mig att det kommer från samma firma ? Den var sjukt snbyggt gjord iallafall, var härlig kvalite på det också.
Jag har såna på min Mr2'a jag tror det är Mr2 centrum europa som syr skinnklädsel med Mr2 loggan på stolarna. ( passar på att göra reklam, bilen är till salu http://www.blocket.se/vi/21193999.htm?ca=14_s )
http://www.mr2-centrum-europa.de/Innena ... theng.html
tommykn
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 18:57:24
Bilmodell: Toyota Corolla T-sport Compr
Årsmodell: 2006
PostOrt: Hässleholm
Land (Country): Sverige

Re: Bilklädsel Mr2 -93

Inlägg av tommykn »

Winken skrev:Tja!

Är inne på tyska ebay och kollar på saker till min mr2. Det finns ett företag som syr överdrag till mr2.
Undrár ifall det är någon som har beställt klädsel överdrag till en mr2 via tyska ebay nån gång?

Företaget heter Roadster Concept tror jag och har sitt säte i Nordendorf.

/Winken
Hej, upptäckte själv några små obetydliga revor/hål i min textilklädsel som snabbt växte sig stora. Hittade efter ett tag överdrag i halvläder - sittytor i läder, resten konstläder - för € 89/ stol hos en tysk firma via ebay.de. Är nu monterade med gott resultat - kräver dock fackkunskaper! Jag är helnöjd!

Du kan kolla på http://www.roadster-concept.de/sitzbezu ... a-mr2.html om du vill köpa direkt alternativt söka på "sitzbezüge MR2"och lägga ett bud, eftersom de ofta säljer via ebay.de, som du har sett. Frakten kostar € 30 med DHL.

Kan skicka bilder om du vill, annars framgår det tydligt på hemsidan hur snyggt det blir med lite hantverksskicklighet och tålamod.

Jag kan också tillägga att jag har letat efter stolar på skrotfirmor, men att man då hamnar på 4-5000 spänn för begagnade stolar - läder går dessutom knappt att uppbringa. Kanske i England eller Tyskland?

Hälsn / Tommy K, MR2 -00
toyotaleder1.jpg
toyotaleder1.jpg (47.65 KiB) Visad 3073 gånger
toyotaleder2.JPG
toyotaleder2.JPG (65.9 KiB) Visad 3073 gånger
toyotaleder3.JPG
toyotaleder3.JPG (66.62 KiB) Visad 3073 gånger
Toyota Corolla T-sport Compressor -06
Toyota MR2 W3 -00
SAAB 9-5 Aero -00 steg 4
BMW Isetta -55
BMW F800R Chris Pfeiffer -10
Jimbow_Mr2
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 00:29:02
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 1991

Re: Bilklädsel Mr2 -93

Inlägg av Jimbow_Mr2 »

Skriv svar