Mr2 GTI --> Mr2 V6

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Latino
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:30:23
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 0
PostOrt: Boxholm
Land (Country): Sverige

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av Latino »

Vesa skrev:
Latino skrev:
Vesa skrev:Visst sjunger 6:an fint när man matar :D Ska bli kul o följa projektet, sitter motorn i 7/10 ? Egen reg skylt på kärran :?: :D
He he he nej det är en lånad bil och kärra. Ville inte exponera deras nummerskylt och tyckte det kul grej att göra om den i paint. :D
Du tänkte 10/10 i år "träffen" ? Skulle gärna ha önskat det, men tidigast till nästa höst kanske..
7/10 tänkte åka till Elmia på mässan, en snabbtitt på ditt projekt. ? Skylten va skickligt gjort, skulle behöva en sån med vägtullarna i Stockholm.
Fick du tag i en manuell V6:a ?
Nej ingen Elmia för min del, det blir ingen sånn puts på bygget.
Camryn jag köpte har en Aut låda, men min gamla låda som sitter i Mr2'an skall passa.
Föresten du har ju en extra manuell låda till din Camry, har du svänghjulet till den liggandes ? ( För den kan jag köpa av dig )
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av KelMer »

Om du inte redan vet om det så gör Woodsport i england V6 konventeringar, man kan läsa en hel del om det där och enligt dom så passar Mr2:ans vxl.

:) :) :)
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av Hornlund »

Kul att du kom till skott med detta, igen. Lycka till & håll oss uppdaterade!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Latino
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:30:23
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 0
PostOrt: Boxholm
Land (Country): Sverige

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av Latino »

Hornlund skrev:Kul att du kom till skott med detta, igen. Lycka till & håll oss uppdaterade!
Tackar!
Jo det vart ju aldrig något sist jag skrev om det, sålde kärran, då jag insåg att tiden inte skulle räcka till.
Har inte mycket mer tid nu men jag är medger att jag är "svag" för Mr2'or så här är jag igen!

Jag skall göra mitt bästa för att dokumentera bygget, så att andra kan ta del av den!
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av KelMer »

Hej

Hur går det, gjort några framsteg ???

Väldigt nyfiken att höra (läsa) om det och kanske lite bilder :D :D :D
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av mortil »

trevligt :) boxholm är ju inte för långt härifrån :) brukar va och hälsa på ett par kompisar som bor mellan tranås och sommen :)
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av cheetah1 »

Haha, Boxholm, Tranås, Sommen. Jag kom precis tillbaka efter 7 veckor praktik körandes tåg på green cargo i nässjö, så jag har åkt förbi dom orterna "ett par" gånger. Kul när man hör namn man känner igen. :lol:

Anyhow, ska bli intressant att se. Själv hade jag ju ett tag en Camry V6 -88, den med 2VZ på 2,5 liter och 160 hästar, och jag måste hålla med om att det är ett grymt trevligt ljud i sexorna. Dessutom bottenvridet, åkte upp för en brant backe i 30 knyck i femman (över en bro) och accellerarade utan att det knackade en gång. Heja!
Latino
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:30:23
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 0
PostOrt: Boxholm
Land (Country): Sverige

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av Latino »

Tyvärr så blir det inte av denna vinter, ombyggnad av bi-utrymmer till biorum råkade få högre prio här hemma. :oops:
Sen så hjälper jag föräldrarna att färdigställa deras hus 'invändig renovering' där jag har alla "roliga" finish detaljerna kvar.

Det ser ut som KelMer tar över "Mr2 V6" stafett pinne och kommer att ta den i mål nästa år ?
Latino
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:30:23
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 0
PostOrt: Boxholm
Land (Country): Sverige

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av Latino »

cheetah1 skrev:Haha, Boxholm, Tranås, Sommen. Jag kom precis tillbaka efter 7 veckor praktik körandes tåg på green cargo i nässjö, så jag har åkt förbi dom orterna "ett par" gånger. Kul när man hör namn man känner igen. :lol:

Anyhow, ska bli intressant att se. Själv hade jag ju ett tag en Camry V6 -88, den med 2VZ på 2,5 liter och 160 hästar, och jag måste hålla med om att det är ett grymt trevligt ljud i sexorna. Dessutom bottenvridet, åkte upp för en brant backe i 30 knyck i femman (över en bro) och accellerarade utan att det knackade en gång. Heja!
Jo det finns namn och saker man aldrig tänker på förrän man hör någon nämna det.
Som du säger så har sexorna ett härligt ljud !
Latino
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:30:23
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 0
PostOrt: Boxholm
Land (Country): Sverige

Re: Mr2 GTI --> Mr2 V6

Inlägg av Latino »

Brist på tid har gjort att jag lämnade projektet till framtiden.
Mr2'an vart såld och Camryn också.

Istället så köptes en färdig bil med en V6'a i, det vart en Mitsubishi FTO Mivec 2.0 V6 med 200 hk
Skriv svar