RAV4 Långmilare

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
saltpurjo
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 23 jun 2013, 14:12:50
Bilmodell: RAV4
Årsmodell: 0
PostOrt: östersund

RAV4 Långmilare

Inlägg av saltpurjo »

Hej! Jag är ny här men har haft 6 tojjor tidigare. Jag har blivit erbjuden en RAV4, tyskimporterad 01a med 1 ägare i Sverige och 37000 mil på mätaren varav han har kört 32000 mil och servat och bytt det mesta. Jag känner personen väl och allt är dokumenterat, törs jag köpa bilen med dom milen? Det enda som jag reagerade på var att kopplingen var trögtrampad(bytt för 3 år sedan) enligt ägaren så var den trög även tidigare också. Tankmätaren funkar bara ibland annars visar den tomt, givaren? Hoppas på kloka råd och tips, Kenneth
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: RAV4 Långmilare

Inlägg av cheetah1 »

Det beror väl kanske lite på vad du får ge för den och vad du förväntar dig av den. Den är väl inte värd så jättemycket och det är ju inte direkt nån nybil du köper, så du får ju vara beredd på att det ena och det andra kan börja gå sönder.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: RAV4 Långmilare

Inlägg av Glenn »

Jag tycker rent allmänt att skick och servicehistorik är mer intressant än antal mil, men 37k är väldigt långt.

Tänk också på att bilen är svårsåld när den gått så långt, så om du ska sälja den inom ett par år kanske det bra inköpspriset
inte blir så bra när begvärdet också blir lågt.

Folk i allmänhet är rädda för långmilare, och då verkar nån magisk gräns gå vid 25k mil..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Micke2
Inlägg: 606
Blev medlem: tor 10 maj 2012, 22:09:27
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2013
PostOrt: Stockholm

Re: RAV4 Långmilare

Inlägg av Micke2 »

Hej.

Kopplingen är trögtrampad i min också. (16000 mil)
Dom är sådana.
Provkörde ett par stycken innan affär.

Micke
Skriv svar