Toyota Yaris

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Fenerim
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 21 apr 2013, 23:44:15
Årsmodell: 0
PostOrt: Kista
Land (Country): Sverige

Toyota Yaris

Inlägg av Fenerim »

Hej alla!

Jag är väldigt sugen på att köpa en Toyota Yaris 1.33 miljöbil.
Har hört att servicen på dessa bilar är väldigt höga,stämmer det?

Har aldrig ägt en Toyota men vill verkligen slå till eftersom års skatten är väldigt låg och bilen drar väldigt lite.

Jag har kollat runt lite och priserna varierar mellan 80000-130000 kr, kollar på årsmodeller 08 uppåt.

Eftersom jag kommer lägga ut en del pengar vill jag veta lite mer tex om det är dyra service kostnader eller om delarna är dyra om man måste lämna in bilen på verkstad.
Vad har bilen för minus helt enkelt.

Mvh Aslan
Användarens profilbild
YarisMek
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 14 okt 2011, 19:00:56
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2010
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Yaris

Inlägg av YarisMek »

Tjena.
Jag har en Yaris -10 manuell som rullat nue 43,000km. Det funkat bra. Dock jag e ju mekaniker själv så vet ej om priserna helt. Men service är 1år eller 15,000km vilket som kommer först, sen skiftar priserna till o från ställen lite. Men det är inte dyr gemfört med vissa andra märken. Du kan ju ringa o fråga din lokala toyota verkstan om vad dom tar. Tillägg givetvis på 60,000 90,000 & 120,000 huvudservice. O jag rekommenderar smörja bromsar 1 gång om året bak, för förlänga livet på sakerna. Själv smörjer jag dom varje däck-skifte.
Min bil varit problem fri förutom AF-sensor (syre-sensor) som gick 100mil sen. De var bara "chofs-chofs" så var den bytt.
JAg tycker det är en toppen bil. Håller på hetta upp han med sakta med fälgar, original vinge, lyckter, sänkningssats, läder på dörrar osv. :thumbup:
Skriv svar