Fråga om Toyota Camry

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Hellenjl
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 02 mar 2013, 23:35:53
Bilmodell: Toyota Camry
Årsmodell: 1

Fråga om Toyota Camry

Inlägg av Hellenjl »

Hej jag har en Toyota Camry av 2001 års modell.har på senare tid flera gånger blivit kontaktad av personer som har velat köpa min bil och är lite förvånad så jag undrar om det är något speciellt med min modell.
Är det någon som vet hur många ex som har sålts i Sverige ?
Mvh Hellen
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Fråga om Toyota Camry

Inlägg av cheetah1 »

Njae, det är väl framförallt så att dom är populära att exportera åt Afrika till. Exakt varför vet jag inte.
Hellenjl
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 02 mar 2013, 23:35:53
Bilmodell: Toyota Camry
Årsmodell: 1

Re: Fråga om Toyota Camry

Inlägg av Hellenjl »

Okej, men min bil skall inte till Afrika :D tack för ditt svar.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Fråga om Toyota Camry

Inlägg av cheetah1 »

Min gamla -88 är antagligen i sydafrika nu.. :) Fick 5000 spänn för en då 20 år gammal rosthög som inte gick på alla cylindrar och drällde kylvätska om sig, det tyckte jag var rätt bra.. ;)
Hellenjl
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 02 mar 2013, 23:35:53
Bilmodell: Toyota Camry
Årsmodell: 1

Re: Fråga om Toyota Camry

Inlägg av Hellenjl »

Hahahaha ok då får vi hoppas att den trivs i Sydafrika och fått god omsorg :D
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Fråga om Toyota Camry

Inlägg av Glenn »

Lite beror det nog på att toyota sverige eller snarare toyota europa tog det genomkorkade beslutet att inte sälja camry i europa längre efter 2004, varvid trycket på begmarknaden ökade, och presumtiva nybilsköpare valde andra märken istället för toyota.

Minns inte om 2001 är XV20 eller XV30, men båda dessa är ju väldigt trevliga bilar, och XV30 är ju det nyaste man kan köra (i praktiken) om man gillar camry.

..Synd för min del att en vettig XV30 kostar 50k och uppåt, när motsvarande saab 9-5 kostar typ 20k.. jag är helöt övertygad om att jag skulle haft mindre problem med en camry än saaben :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
JanneGlans
Inlägg: 31
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 10:39:58
Bilmodell: Toyota Avensis Kombi T25 2.0
Årsmodell: 2003

Re: Fråga om Toyota Camry

Inlägg av JanneGlans »

Min far var och jobbade i Dubai för ca 15 år sedan och då var det enbart Toyota Camry och Mazda 323 de bilarna som kunde gå hyfsat långt utan att motorn gick sönder. Det var tydligen med "all den där jävla sanden som virvlar omkring" som knappt några bilar klarade av, förutom dessa två bilmodeller så det var efter det far min började köpa Toyota. Kan vara någonting liknande med att de vill ha dem ner till Afrika.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Fråga om Toyota Camry

Inlägg av Glenn »

bilar avsedda för arabländerna brukar ju ha megastora specialluftfilterburkar med sandfällor osv :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Pugho
Inlägg: 360
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:07:04
Bilmodell: Celica GTi
Årsmodell: 1991
PostOrt: Eskilstuna
Land (Country): Sverige

Re: Fråga om Toyota Camry

Inlägg av Pugho »

Min camry försvann till kazakstan.. det var lite synd tycker jag..
____________________________
Mikael Cedergren
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Fråga om Toyota Camry

Inlägg av Dale »

Finns folk som fått räkningar från trafikförsäkringsföreningen samt parkeringsböter och trängselskatt på fordonet dom sålt för rätt länge sen trots dom postat ägarbytespapperen till Transportstyrelsen. Nya ägaren kan tydligen säga typ: -Nej jag har inte köpt något fordon. Detta måste vara nått misstag. Då blir fordonet kvar hos tidigare ägare som får krångla med räkningarna.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar