Kampanjpris mars Avensis

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
vipelyckan1
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 02 mar 2013, 07:39:29
Bilmodell: Toyota avensis -05
Årsmodell: 2005

Kampanjpris mars Avensis

Inlägg av vipelyckan1 »

Hej

Har gått länge och funderat på köpa en nyare avensis.
Vill nog ha en diesel p.g.a husvagnsdragande på sommaren.
Visserligen åker jag inga längre sträckor till arbete, vilket inte är så bra för dieslar.Dock kör jag iaf ngn gång i veckan en längre bit så det borde funka?

Nu till frågan jag vill ha en avensis med metalllic-lack avtagbart drag samt GPS (något jag redan har på den -05 bensinare jag har idag.)

Backkameran brukar väl följa gps:en eller?

Hörde att det fanns någon slags kampanj nu och fick ett pris på en B1 med drag gps för ca 247 000 kr
Är det ett schysst pris eller går det att slå hos en annan toyota försäljare ?

Någon har sagt att Holmgrens i Jönköping har lägsta nybilspriserna ??

Har inget bråttom att köpa, än så länge rullar gamla bettan :D

Mvh Mats
Användarens profilbild
Hanzzon
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:32:08
Bilmodell: MR2 Turbo+Prius 3-10
Årsmodell: 1990
PostOrt: EDSBYN
Land (Country): Sverige
Ort: EDSBYN

Re: Kampanjpris mars Avensis

Inlägg av Hanzzon »

Nu är det riktigt bra kampanjer om man funderar på en Avensis! Alla Toyota-handlare kör en kampanj med 25 000kr i rabatt på alla Avensis, det innebär att man får en ny Avensis kombi 1,8 bensin på 147hk med business B1-paketet (farthållare, bluetooth, backkamera m.m) för bara 215 900kr! (Detta troligtvis pga att man nu får den helt nya Auris Touring Sports (kombi) med den snåla hybriddrivlinan inkl automatlåda för 222 000kr med lika bra utrustning +nyckellöst startsystem)
Men vissa har ännu större rabatter än så... Europeiska motor säljer tex nya Avensis kombi 2,0 Diesel på 124hk med business B2 paketet för 219 900kr vilket innebär hela 47 000kr i rabatt!
Länk: http://europeiskamotor.se/kampanjer/137 ... -kampanjer
Skriv svar