Hjulbultar längd?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
tomsa
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 23:46:58
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 93

Hjulbultar längd?

Inlägg av tomsa »

Har konstaterat att pinnbultarna till hjulen är i kortaste laget på MR2:an.
Det bli bara ~3 gängor kvar med alufälgarna & 5 mm spacer och något mer utan spacer då såklart men inte tillräckligt känns det som.
Vart hittar man längre bultar?
Är väl såna med "spines" i infästningen i drivaxel/skiva antar jag men det finns ju olika diam mm på denna delen åxå.
Så är det nån som vet vilken dimension och vem som har längre modeller?

Handlar om en MR2 mk2 japaninport modell
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Hjulbultar längd?

Inlägg av PierreW »

Ta med en och åk till Toyota, det finns nog 3 olika längder har jag för mig, men jag vet inte vilka modeller som har vilken längd.
Kan ju vara så att MR2 har den längsta redan, vi hade i alla fall en del sånna hemma på lager som gick att jämföra med.
Va en del byte av sånna vid hjulbytartider när kunderna drog av dem hemma på garageinfarten ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
tomsa
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 23:46:58
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 93

Re: Hjulbultar längd?

Inlägg av tomsa »

PierreW skrev:Ta med en och åk till Toyota, det finns nog 3 olika längder har jag för mig, men jag vet inte vilka modeller som har vilken längd.
Kan ju vara så att MR2 har den längsta redan, vi hade i alla fall en del sånna hemma på lager som gick att jämföra med.
Va en del byte av sånna vid hjulbytartider när kunderna drog av dem hemma på garageinfarten ;)
Tycker de är extremt korta för att ev vara de längst så får kolla med Toyota eftersom det finns olika längder original då.
Pottosson
Inlägg: 80
Blev medlem: tis 15 feb 2011, 19:34:55
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2011
Ort: Gunnebo

Re: Hjulbultar längd?

Inlägg av Pottosson »

Fins ju till supra på spacer.se
Gänga M12x1.5
Kolla de.!
tomsa
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 23:46:58
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 93

Re: Hjulbultar längd?

Inlägg av tomsa »

Pottosson skrev:Fins ju till supra på spacer.se
Gänga M12x1.5
Kolla de.!
Finns till corvette,volvo & honda
Jag får plocka loss en bult så man får mäta diametern på infästningen men jag tänkte om nån visste den och hade haft samma dilemma ;)
Skriv svar