4AGE koppling

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
MostWanted93
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 31 mar 2011, 23:15:54
PostOrt: Umeå

4AGE koppling

Inlägg av MostWanted93 »

Behöver eran hjälp!
Håller på att stoppa ner en 4AGE i min Starlet, motorn plockades från en Corolla GTi som kopplingen va totalslut i, så en ny inhandlades från usa, när jag fick hem den ser jag att de står "MR2 4AGE" på kartongen, men jag tänker "4age som 4age" och tänker inte nått mer på de, och nu ikväll(typ 2 mån efter jag köpte kopplingen) skulle jag sätta dit den och upptäcker då att tryckplattan inte passar(avståndet mellan skruvhålen och styrpinnarna stämmer inte och att tryckplattan är liite för stor i diameter)
Så, till min fråga, MÅSTE de vara från exakt en AE92 kopplingen kommer för att den ska passa, eller finns de nån annan den kan passa ifrån? Typ en AE86 eller nått.. Vill inte köpa fel igen..
AE86 kopplingarna är nämligen sjukt mkt billigare än AE92 kopplingarna, iaf dom jag hittat.
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: 4AGE koppling

Inlägg av Pipedreams »

Enklast är nog att leta rätt på ett svänghjul som passar kopplingen du köpt. Finns några olika att välja på. Kan det inte i huvet så du får googla lite. Sök på 4age flywheel + diameter på bultdelningen på tryckplattan du har köpt.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Skriv svar