Ricktigt besviken! Skickat delar som inte hemtas ut!

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
mats moren
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 21 maj 2009, 22:05:56
Bilmodell: Corolla ts compressor
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huddinge
Land (Country): sweden

Ricktigt besviken! Skickat delar som inte hemtas ut!

Inlägg av mats moren »

Hejsan! jag är ricktigt besviken på en medlem på detta forum som heter valentin! han ringde och beställde en drag krok till en st 165! han var jätte glad att jag hade en då de inte växer på träd! när ja väl har skickat iväg drag kroken med buss gods som vi har kommuit överens om så har han nu efter två veckor inte hämtat ut den! jag antar att de snart kommer skicka till baka den till mej och jag går back på en frackt kostnad på 500 kr

jag har försökt att ringa på den nummer han gav mej i mejl kontakt, skickat sms! mailat! lettat upp andra nummer som skulle kunna vara hans genom eniro!

vet inte vad man ska göra! man får väll bita i de sura äpplet och se säg blåst! tycker det är tråkigt när man försöker hjälpa till med delar som inte går att få tag ¨på! :(
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Ricktigt besviken! Skickat delar som inte hemtas ut!

Inlägg av KACE80 »

Ja men du har väl fått pengarna för dragkroken?
I sådant fall så sälj den igen till någon annan och gå lite extra plus ;)

Nej riktigt tråkig med oseriösa mänskor oavsett om det är säljare eller köpare för de finns fan överallt :thumbdown:

Anton
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Ricktigt besviken! Skickat delar som inte hemtas ut!

Inlägg av Glenn »

Har den gått i retur då ? annars kanske han komemr att göra det.

jag vet av erfarenhet hur 5%dd(&#""¤%%dd&976)6 bussgods är att ha att göra med, dom ligger vanligen i nåt industriområde mitt i ingenstans och har öppet några få timmars öppettider per dag när man jobbar, och inga helger..

varje gång nån skickar saker med bussgods till mej får jag ta en halvdag ledigt från jobbet, och sånt kräver planering, så det brukar ta tid.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
mats moren
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 21 maj 2009, 22:05:56
Bilmodell: Corolla ts compressor
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huddinge
Land (Country): sweden

Re: Ricktigt besviken! Skickat delar som inte hemtas ut!

Inlägg av mats moren »

Glenn skrev:Har den gått i retur då ? annars kanske han komemr att göra det.

jag vet av erfarenhet hur 5%dd(&#""¤%%dd&976)6 bussgods är att ha att göra med, dom ligger vanligen i nåt industriområde mitt i ingenstans och har öppet några få timmars öppettider per dag när man jobbar, och inga helger..

varje gång nån skickar saker med bussgods till mej får jag ta en halvdag ledigt från jobbet, och sånt kräver planering, så det brukar ta tid.
Jo det är sant! men eftersom han inte svarar när man ringer så känns det som han inte tänker hämta den! men de återser att se vad han tänker göra!
Skriv svar