Besiktningsfejden 2012

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Besiktningsfejden 2012

Inlägg av Glenn »

Jo, dessa motorer vill verkligen vara genomvarma.. har jag fått erfare förr när jag fått vänta länge++ på att få komma in.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Besiktningsfejden 2012

Inlägg av Glenn »

Sådärja, nu är ST205'an besiktigad också, helt utan anmärkning.

Fick en väldigt intresserad besiktningsgubbe som frågade en massa om bilen, hur vanliga dom var, hur länge jag ägt den, vad dom kostade, vad periskopet på huvet var för nåt, hur framvagnen fungerade osv :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
JPH
Inlägg: 91
Blev medlem: sön 20 jun 2010, 21:27:52
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1990
Ort: Tierp

Re: Besiktningsfejden 2012

Inlägg av JPH »

Glenn skrev:Sådärja, nu är ST205'an besiktigad också, helt utan anmärkning.

Fick en väldigt intresserad besiktningsgubbe som frågade en massa om bilen, hur vanliga dom var, hur länge jag ägt den, vad dom kostade, vad periskopet på huvet var för nåt, hur framvagnen fungerade osv :)
Det är ju en av de ofta riktigt roliga och trevliga sidorna av att äga en GT4:a. Hos Bilprovningen och lite här och var stans kommer folk fram helt spontant och kommenterar bilen, ställer frågor osv. Man behöver inte anstränga sig så värst för att få kontakt med folk, de kommer ändå och för det mesta brukar de ju vara positiva :) Fast det är klart, visst har det hänt att jag träffat på riktiga surputtar på Bilprovningen också. Skulle ombesiktiga min GT4:a och kom direkt från Bil 3:an i Uppsala efter bromsrörsbyte. Surtanten ville först inte godkänna arbetet då bromsrören fortfarande var fuktiga efter att Bil 3:an strykt över rostskyddsfärg på dem. "Så här får det inte se ut. Då kan vi ju inte se att de är ok!" Men hon gav med sig till sist.
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Besiktningsfejden 2012

Inlägg av Johnny Blade »

Glenn skrev:Sådärja, nu är ST205'an besiktigad också, helt utan anmärkning.

Fick en väldigt intresserad besiktningsgubbe som frågade en massa om bilen, hur vanliga dom var, hur länge jag ägt den, vad dom kostade, vad periskopet på huvet var för nåt, hur framvagnen fungerade osv :)
Vilken tur att där var en ägare som visste lite om bilen då. ;)
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Besiktningsfejden 2012

Inlägg av Hornlund »

Skönt att det gick bra med ST205an, men jag har ju min Carina att bråka med också. Sket sig för mig med :thumbdown:

Men kolla så det inte bara är vajern som är lattjo till handbromsen på din ST202.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Besiktningsfejden 2012

Inlägg av amby »

Min St185 ska besiktigas på Måndag och på en station som jag inte brukar besiktiga på. Brukar besiktiga i Uhamn men nu ska det bli Gislaved för det fanns inga bra tider i Uhamn.

I Uhamn fick jag kommentaren "du har lagt ner lite pengar här", menade nog mest mitt intercooler bygge. Men sen sa det inget mer om det, brukar vara rätt proffsiga och trevliga där. Hoppas på samma i Gislaved.

Bilen har också en rätt seriös race kat som måste värmas upp rätt bra för att få bra värden. Hört mång jobbiga historier om att de klagar på den och inte vill köra den där lilla extra biten för att värma upp den.

Så vi får la se.
Skriv svar