klarlacks släpp !!

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Engen
Inlägg: 72
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 18:48:50
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala
Kontakt:

klarlacks släpp !!

Inlägg av Engen »

Halloj gott folk.,!! Min toyota avensis 2,0 03a har börjat släppa klarlacken på vissa ställen, Den ena A stolpen samt baklucks stolpen på båda sidorna i kanten mot glas rutan,, på A stolpen är det oxå mot glas rutan, Är det nått som hör toyota till eller har ni några andra funderingar till,, jag är sjukligt pedantisk med min bil och detta är verkligen en nagel i ögat...!!

finns det något man kan försöka göra ? Fins ingen rost i anslutning till detta fenomen .! MVH / Adde
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: klarlacks släpp !!

Inlägg av PierreW »

Sjukt störande är de, har fått de på taket på 850in, ser ut som nån har tejpat o sen rivit bort så limmet sitter kvar.

Antar att de börjat med ett stenskott som gjort en liten por i klarlacken, sen tränger fukt in och reser upp de,
sen har de blåst bort i farten.
En polare jobbar med lackering och han säger att de enda o göra om man vill få de snyggt är o lacka om, alltså med ny färg och sen klarlack.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Engen
Inlägg: 72
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 18:48:50
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: klarlacks släpp !!

Inlägg av Engen »

Jo,, Klart omlack är det bästa motemedlet,, Men känns just nu som inget alternativ då jag har en hel del med huset just nu,
tänkte mer om man kan få skadan att inte förstoras ,, om man kan försöka försegla skadan med ny klarlack kanske ? eller det kanske mest bara ser ryssland ut :thumbdown: !! skulle behöva lacka kofångarn i bak oxå, huvva!! :evil: MVH/ adde
Skriv svar