TCS (Betalande medlemmar)

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av KelMer »

Fnys skrev: skoj! :thumbup:
som man brukar säga till sin lagkamrat i fotboll för att stötta när han slagit en pass helt åt h-e: -"bra tänkt!"
Så min motivering var helt å h-e.. :?

Har som sagt betalat för några dagar sedan, får man någon bekräftelse eller nåt så att man vet att man betalade till rätt konto ???
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av Neblade »

Milkshaken skrev:Hej, och tack så mycket...
byter med lite vemod in min IS200 SC -03 mot en RAV 4 -08 imorgon, jag hade hoppats få läsa lite mera om RAV,arna men det verkar som att dom bara tuffar på :D ... men finns det någon som vet lite om var man kan köpa tillbehör till den... Det sitter ett buisness-paket på den och då finns det såklart inget hjul på bakluckan, och heller inte den snygga (Kängurustoppern) fram i fronten... Finns det någon tråd som tar upp sånt?

Förresten vad är det för evenemang ni har och vart går pengarna ni får in?
Hej "Milkshaken"!

Och ursäkta för att jag missat att svara på ditt meddelande!!

De evenemang vi planerar för finns under "Pay User"-delen, mer information kommer att delges efter hand så fort som vi känner att bitarna ramlar på plats. Men i grunden är det likt förra året, men med lite större ambition och förhoppningsvis kommer de träffar vi planerar att visa upp oss på genomföras. (Tex så ställdes Japmeet in i år).

Var pengarna går till framgår av presentationsmaterialet från årsmötet (finnes under Styrelsen informerar - Presentation och protokoll från TCS Årsmöte 2009
Intäkter
+ Medlemsavgifter
+ Superstage 2008
+ Kryssningen
+ Gokart Årsmöte

Utgifter
– Bank och Plusgiro
– Webbhotel
– Kryssning
– Brevutskick & frimärken
– Skattekonto: Vinstskatt på arrangemang samt Superstage 2008
– Boende TCS årsmöte
– Gokart Årsmöte
Alla pengar går oavkortat till att driva klubben och främja: webbhotel, subventioner för tex inträde/anmälningsavgift på träffar, träffmaterial(såsom flaggor tält, grillkol mm.), brevutskick samt inköp av material. Det bör också finnas en liten buffert i kassan så att styrelsemedlemmar och övriga aktiva inte behöver ligga ute med vid inköp av material så som dekaler eller i framtiden trycksaker(reklamartiklar för webshop).

Hoppas det var svar nog på frågan, hör gärna av dig om något är oklart så ska jag svara!

MVH//
Mattias Johansson
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av Neblade »

KelMer skrev:
Fnys skrev: skoj! :thumbup:
som man brukar säga till sin lagkamrat i fotboll för att stötta när han slagit en pass helt åt h-e: -"bra tänkt!"
Så min motivering var helt å h-e.. :?

Har som sagt betalat för några dagar sedan, får man någon bekräftelse eller nåt så att man vet att man betalade till rätt konto ???
Hej "KelMer"!

Din inbetalning har kommit in på TCS-konto(24 nov) och allt ser korrekt ut! Vi har ännu inte full fart på medlemshanteringen sedan årsmötet överlämnande av medlemsansvarigposten, så det kan dröja aningens med dekal och medlemskort. Men det kommer!

Hälsn/
Mattias Johansson
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
robbes
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 09:15:34
Bilmodell: Toyota Previa
Årsmodell: 2002
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige
Ort: Motala

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av robbes »

hur lång tid tar det innan man aktiveras i payuser om man frå fråga det ni fick betalningen den 12 november o man är ej aktiverad i payuser gruppen ännu? Så det är lite svårt att ta del av det innehålet i den gruppen
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av Dale »

robbes skrev:hur lång tid tar det innan man aktiveras i payuser om man frå fråga det ni fick betalningen den 12 november o man är ej aktiverad i payuser gruppen ännu? Så det är lite svårt att ta del av det innehålet i den gruppen
Vi har en ny medlemsansvarig och allt är inte överlämnat ännu. Medlemskort och klistermärke kommer så fort vi fått ordning på grejerna. När det är vet vi inte men vill du ha klistermärke lite snabbt så hör av dig kan vi skicka ut ett sånt iaf. Jag har iaf uppdaterat dig nu.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av KelMer »

Neblade skrev:
KelMer skrev:
Fnys skrev: skoj! :thumbup:
som man brukar säga till sin lagkamrat i fotboll för att stötta när han slagit en pass helt åt h-e: -"bra tänkt!"
Så min motivering var helt å h-e.. :?

Har som sagt betalat för några dagar sedan, får man någon bekräftelse eller nåt så att man vet att man betalade till rätt konto ???
Hej "KelMer"!

Din inbetalning har kommit in på TCS-konto(24 nov) och allt ser korrekt ut! Vi har ännu inte full fart på medlemshanteringen sedan årsmötet överlämnande av medlemsansvarigposten, så det kan dröja aningens med dekal och medlemskort. Men det kommer!

Hälsn/
Mattias Johansson
Bra...då vet jag att pengarna kom rätt ;)
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
robbes
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 09:15:34
Bilmodell: Toyota Previa
Årsmodell: 2002
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige
Ort: Motala

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av robbes »

Dale skrev:
robbes skrev:hur lång tid tar det innan man aktiveras i payuser om man frå fråga det ni fick betalningen den 12 november o man är ej aktiverad i payuser gruppen ännu? Så det är lite svårt att ta del av det innehålet i den gruppen
Vi har en ny medlemsansvarig och allt är inte överlämnat ännu. Medlemskort och klistermärke kommer så fort vi fått ordning på grejerna. När det är vet vi inte men vill du ha klistermärke lite snabbt så hör av dig kan vi skicka ut ett sånt iaf. Jag har iaf uppdaterat dig nu.

tackar dekalerna är ingen brådska har redan ordnat det *ler*
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av KelMer »

dock tycker jag att klistermärket är det viktigaste :)
lite sne dock på TCS nya medlemsansvarig då han slog bort handen på mig vid senaste årsmötet när jag skulle ta ett nytt klistermärke ur hans kartong :cry:
Nu har man vart "betalande" medlem ett tag, så nu undrar jag när man kan tänkas få det man ha "betalat" för ???
Typ medlemskort och klistermärke, jag vet att ni bytt medlemsansvarig men 4-5 månader ska det väl inte ta :? :shock: :evil:
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
robbes
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 09:15:34
Bilmodell: Toyota Previa
Årsmodell: 2002
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige
Ort: Motala

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av robbes »

KelMer skrev:
dock tycker jag att klistermärket är det viktigaste :)
lite sne dock på TCS nya medlemsansvarig då han slog bort handen på mig vid senaste årsmötet när jag skulle ta ett nytt klistermärke ur hans kartong :cry:
Nu har man vart "betalande" medlem ett tag, så nu undrar jag när man kan tänkas få det man ha "betalat" för ???
Typ medlemskort och klistermärke, jag vet att ni bytt medlemsansvarig men 4-5 månader ska det väl inte ta :? :shock: :evil:
Skönt att höra det är flera som har dessa problem betalade i november frågade i februari då sades det inom kort skulle det vara klart. men ännu inte fått något heller. Sände ett privat mess till dem och fick följande svar från dem. Dock är vissa perosnliga saker i slutet av meddelandet borttaget.

"Du har helt rätt i att det har tagit på tok för lång tid. Visserligen är vi en ideel förening, och allt vi gör är på vår egen fritid. Och ibland kan vi ha det mycket med övertid på jobb och med familj etc. Men det förklarar absolut inte en 5 månaders försening!

Vår målsättning är och måste vara att medlemskort och dekal ska vara ute till medlemmarna inom 2 veckor, absolut senast 4 veckor.

Senast medlemsansvarig och jag talades vid så började korten trycktas, så de ska vara klara för utskick nu i samband med att övriga kort för medlemsår 2010 (dit utbetalningskort gick ut förra veckan till samtliga betalande medlemmar 2009)."


Detta var skrivet av ordförande
Användarens profilbild
harntabo
Inlägg: 89
Blev medlem: ons 24 mar 2010, 20:16:18
Bilmodell: Solara
Årsmodell: 2006
PostOrt: Härnösand
Land (Country): Sverige
Ort: Härnösand

Re: Bli betalande medlem !

Inlägg av harntabo »

Har kört toya se´n 1984..... corolla -84, camry -88 camry 98, solara 06...klart jag ska bli betalande nu när jag börjat köra dator oxo :-)
Toyota Solara 3.3 2006 - bruksbilen
Skriv svar