Toysport (Tips & Förslag)

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Pugho
Bilmodell: Celica GTi
Årsmodell: 1991
PostOrt: Eskilstuna
Land (Country): Sverige

Re: TCS (Tips & Förslag)

Inlägg av Pugho » lör 19 feb 2011, 13:46:50

Skulle det här kunna vara någonting för TCS-forumet?
http://www.forumrunner.net/

GT4-Force
Bilmodell: Supra mkiv
Årsmodell: 1994
PostOrt: Otterbäcken
Land (Country): Skaraborg

Inlägg av GT4-Force » tis 03 sep 2013, 12:24:14

vet inte om jag har missat men finns det någon TCS dag kvar typ som den dagen på emmaboda? om inte så varför inte höja medlems priserna lite så man får ihop pengar till tex hyra kinnekulle eller liknande för att får igång klubben??

Vet att det finns en möjlighet för en 402m dag om det är intressant?

Användarvisningsbild
Glenn
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn » tis 03 sep 2013, 13:08:32

Att höja medlemsavgiften ännu mer är nog ingen bra ide då den redan är ganska hög, problemet är snarare att antalet medlemmar är väldigt få, och det lär inte bli bättre med en högre medlemsavgift :)
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

GT4-Force
Bilmodell: Supra mkiv
Årsmodell: 1994
PostOrt: Otterbäcken
Land (Country): Skaraborg

Inlägg av GT4-Force » tis 03 sep 2013, 22:32:31

Glenn skrev:Att höja medlemsavgiften ännu mer är nog ingen bra ide då den redan är ganska hög, problemet är snarare att antalet medlemmar är väldigt få, och det lär inte bli bättre med en högre medlemsavgift :)
men vad ligger medlems avgiften på nu 200:- och vad får jag då som medlem? verkar ju inte vara någon emmaboda träff längre.. Finns det någon TCS träff längre?

Vet att på en annan klubb så är medlems priset uppåt 800:- men då är det oxå tre-fyra banträffar som ingår :) lite högt medlems pris iofs men dom har medlemmar.

Bara en tanke jag hade för detta forumet verkar dö ut :thumbdown:

Användarvisningsbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Kontakt:

Inlägg av Dale » ons 04 sep 2013, 08:25:55

Om att bli betalande medlem och stödja oss kan ni läsa på http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... f=33&t=229

Visst kan man höja medlemsavgiften men som det ser ut just nu så räcker det knappt till utgifterna. Att fixa träffar tar en del tid och intresset är svalt. Är själv småbarnsförälder som har två små på 4 och 6 år samt en sambo som jobbar kvällar och helger så för min del blir det svårt att hinna med. :cry:
Dock så försöker jag hålla ordning på forumet med uppdateringar, spammandes och andra saker vilket passar mig bättre då jag kan sätta mig ner när jag har tid. Prioriterar familjen före rätt mycket annat. Det är en tid som inte kommer tillbaks liksom.
Visst saknar man lite av den lyxiga tiden när man hade tid att fixa träffar och ränna runt även om denna tid med barnen är helt underbar. Hoppas fortfarande att "någon" kan fixa träffar eller dylikt. Det är ju fritt fram för alla att fixa men tror att det svårast är att komma till handling.

PS. Snackade med en släkting som betalar 10-15 tusen per år till sin bilklubb men även om dom hyr banor både i Sverige och utomlands får dom slantar upp ett par tusen varje gång dom är ute och kör.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd
Galleri
http://www.teamymse.net
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
KGK-Wibe-Clas Ohlson-TeliaSonera mfl...

This message was made of 100% free and recycled electrons.

Användarvisningsbild
Glenn

Inlägg av Glenn » fre 06 sep 2013, 01:25:53

GT4-Force skrev:
Glenn skrev:Att höja medlemsavgiften ännu mer är nog ingen bra ide då den redan är ganska hög, problemet är snarare att antalet medlemmar är väldigt få, och det lär inte bli bättre med en högre medlemsavgift :)
men vad ligger medlems avgiften på nu 200:- och vad får jag då som medlem? verkar ju inte vara någon emmaboda träff längre.. Finns det någon TCS träff längre?
En hundralapp enl ett PM från fnys, och vad får man ? ja.. inte så myckek (se dales länk), och det är väl lite det som är problemet.
Vet att på en annan klubb så är medlems priset uppåt 800:- men då är det oxå tre-fyra banträffar som ingår :) lite högt medlems pris iofs men dom har medlemmar.
Ja, det handlar ju om vad man får för pengarna, jag är med i en annan klubb som det kostar drygt 200/år att vara med i, men då får man en papperstidning flera gånger om året, medlemsinfo, matrikel, det ordnas träffar och man får medlemskap i MHRF (vilket innebär mycket förmånlig försäkring).

Banträffar är ju en sak som folk betalar bra för att få vara med på, kanske inte riktigt vad jag personligen är ute efter, men som du skriver så drar det folk.
Bara en tanke jag hade för detta forumet verkar dö ut :thumbdown:
Ja det går ju nedåt dessvärre, men det brukar ju gå lite i vågor så man får väl hoppas och göra sitt bästa själv :)
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Användarvisningsbild
Glenn

Inlägg av Glenn » fre 06 sep 2013, 01:37:03

Dale skrev: Visst kan man höja medlemsavgiften men som det ser ut just nu så räcker det knappt till utgifterna.
Av ren nyfikenhet, vad är utgifterna ? ..jag vet att jag letat protokoll från årsmöten förut och det har gått sådär, men det kanske finns upplagt nu ?
Visst saknar man lite av den lyxiga tiden när man hade tid att fixa träffar och ränna runt även om denna tid med barnen är helt underbar. Hoppas fortfarande att "någon" kan fixa träffar eller dylikt. Det är ju fritt fram för alla att fixa men tror att det svårast är att komma till handling.
Ja, och sen är folk spridda en hel del geografiskt också, nu brukar det ju komma en hel del "utsocknes" trevliga människor till stockholmsträffarna, men det är ju ändå från mälardalen :)

Jag hade egentligen tänkt försöka bjuda in TCS-folk till nån slags grillfest i år nu när jag har hus och ganska bra med plats, tyvärr räckte inte tiden och orken till, bland annat (eller mest) för att jag nyss blev pappa till en liten tjej (Som dock heter Celica i mellannamn hehe), men nästa år så kanske det går bättre, om nu folk har lust att komma. (jag bor dessutom efter en otroligt mysig väg att köra, flera mil med kurvig, kuperad och rolig 70-väg.)
PS. Snackade med en släkting som betalar 10-15 tusen per år till sin bilklubb men även om dom hyr banor både i Sverige och utomlands får dom slantar upp ett par tusen varje gång dom är ute och kör.
..Det låter dock inte som en klubb för ett bilmärke som aktivt försökt avskaffa alla roliga bilar i typ 10 år. (ja jag vet att GT86 finns numera, äntligen) utan snarare en klubb för renodlade sportbilar ?

Toyota har ju verkligen spottat på entusiasterna sen man lade ner celica/supra/mr2.. och var F-N har collage tagit vägen ?? ..lyckligtvis verkar man ju ha skärpt sej lite (troligen pga att en ny generation toyoda har tagit över.), och med tanke på hur bra GT86 har blivit mottagen (trots den uschliga skräp-subaruboxern) så finns det ju lite hopp om att det vska komma mer roligt.

Användarvisningsbild
Fnys
Moderator
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Kontakt:

Inlägg av Fnys » lör 07 sep 2013, 12:29:50

Glenn skrev: En hundralapp enl ett PM från fnys, och vad får man ?
Nej, enligt Hej alla användare på Toyota Club Sweden! och Att bli betalande medlem. Läser du inte? ;)

Det är tufft just nu för TCS med lågt antal betalande medlemmar. När utgifter (webbhotell, domän m.m.) finns det inte många kronor kvar och därför är det dåligt med större och bättre erbjudanden som vi skulle vilja erbjuda medlemmarna men tyvärr inte kan.

Jag skapade denna tråd TCS (Tips & Förslag) med hopp om att vi tillsammans skulle kunna komma med idéer och förslag om hur TCS skall kunna bli en större och bättre klubb igen. Nu har du skrivit en hel del rader i denna tråden men vart är tipsen och förslagen? :idea:
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd

Användarvisningsbild
Glenn

Inlägg av Glenn » sön 08 sep 2013, 02:18:46

Fnys skrev:
Glenn skrev: En hundralapp enl ett PM från fnys, och vad får man ?
Nej, enligt Hej alla användare på Toyota Club Sweden! och Att bli betalande medlem. Läser du inte? ;)
Jag läste ditt PM först, men det var ju samma information så det är ju strunt samma.

(Över huvud taget är det ju lite svårt att hitta information om själva klubben numera, då det inte finns en startsida längre.)
Det är tufft just nu för TCS med lågt antal betalande medlemmar. När utgifter (webbhotell, domän m.m.) finns det inte många kronor kvar och därför är det dåligt med större och bättre erbjudanden som vi skulle vilja erbjuda medlemmarna men tyvärr inte kan.
Just nu ? ..har det någonsin varit många medlemmar ? finns det nån graf (eller tabell i värsta fall) på medlemstal (betalande) genom tiderna ?

Sen ska man ju knappast tro att man får folk att betala för något som kanske ska komma sen, man måste FÖRST erbjuda en produkt folk vill ha, SEN kan man inkassera, det är samma sak som för företag som säljer prylar.

Nu finns det ingen produkt, därav problemet.
Jag skapade denna tråd TCS (Tips & Förslag) med hopp om att vi tillsammans skulle kunna komma med idéer och förslag om hur TCS skall kunna bli en större och bättre klubb igen. Nu har du skrivit en hel del rader i denna tråden men vart är tipsen och förslagen? :idea:
Jag har diskuterat ganska mycket, kommit med synpunkter och förslag, vad har du själv gjort herr f.d TF ordf. ?

Sen undrar jag fortfarande vad du menar med "IGEN" ? den enda gången TCS har varit i närheten av stor var när man räknade alla medlemmar på forumet som medlemmar i klubben, vad är rekordet för antalet betalande medlemmar sen starten ? vad är antalet idag ?

Av nån anledning är det ganska svårt att hitta protokollen från årsmötena, och dom man hittar innehåller märkligt nog ingen uppgift om antalet medlemmar.

Jag minns nån gång när bilsport(?) skrev om div märkesklubbar, och alla andra klubbarna hade enl texten massor av medlemmar, som förstås var medlemmarna i forumen (antal betalande medlemmar angavs ej).. TCS angav *betalande* medlemmar, vilket var en magnitud mindre än alla andra.. det såg ju väldigt bra ut.. inte.. mycket bra sätt att locka till sej nya medlemmar också.. inte..

En kul grej är ju f.ö att man hamnar på <borttagen webadress> om man googlar efter protokoll från årsmöten och styrelsemöten :) ..om testsajten ska vara hemlig(?) bör man helst se till att spindlarna inte kan nå den..

Användarvisningsbild
Fnys
Moderator
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Kontakt:

Inlägg av Fnys » sön 08 sep 2013, 20:26:12

Glenn skrev: Jag har diskuterat ganska mycket, kommit med synpunkter och förslag, vad har du själv gjort herr f.d TF ordf. ?
Försökt! ...och försöker. själv då? :idea:
Jag ser gärna att du är med på något sätt och hjälper till för klubben bara
En kul grej är ju f.ö att man hamnar på <borttagen webadress> om man googlar efter protokoll från årsmöten och styrelsemöten :) ..om testsajten ska vara hemlig(?) bör man helst se till att spindlarna inte kan nå den.
Jag som klantat mig lite. Den ska vara lite hemlig ;)
Tackar!
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd

Skriv svar