Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av amby »

Jag är också sugen på ett devil emblem..

Låter konstigt att man skulle kunna stoppa folk från att importera sådan här tycker ja
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av Fnys »

Det finns ju någonting som heter "generalagentur" (se länk) men då skulle företaget ha hänvisat dig till den här Kevin.
Tror att han har fel i det han påstår.
Wiki länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Generalagent

Jag är intresserad av ett ograverat märke.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Milkshaken
Inlägg: 195
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 13:26:48
Bilmodell: RAV 4 2,0 VVTi M/D
Årsmodell: 2011
PostOrt: Ankarsrum
Land (Country): Sverige

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av Milkshaken »

Hehe! han trodde väl att han skulle få vara ensam om det, han hade nog hittat en "Egen" marknad....:)

Nåväl.. Fotsteg till en RAV 4 kan man få en bild på det? Om jag fattar dig rätt nu så är det den plåten som är vid tröskeln vid insteget. kan man få den utbytt mot en annan alltså?
http://www.toyotaclubsweden.com för nöjda bilägare.
http://www.motorforum.nu/övriga motorer.
http://www.toro.com
briggs o stratton....

Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse....
Amstaff_Loyalty
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 15 jun 2009, 23:48:00
Årsmodell: 0
PostOrt: Umeå
Företagsnamn: CleanMyCar.se

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av Amstaff_Loyalty »

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Hade inte Kevin inlett sin försäljarkarriär på det sättet han gjorde (skröt ju om sin omsättning på 58 miljoner och massa advokater) så hade chansen varit stor att jag köpt av honom, tills nu.
När man väl får ett samtal på morgonkvisten där någon bokstavligen hotar en att man begår brott och kommer att bli stämd på varenda lösöre man äger så sjunker ju trovärdigheten relativt fort.

Om man nu i Kevins fall omsätter 58miljoner så är väl knappast 10 emblem något att bråka om?

Jag har ett företag själv och vet vad konkurrens kan göra, men hellre har jag positiv konkurrens där flera parter kan erbjuda olika lösningar till olika priser. Alla vet vi ju hur kul Monopol på produkter är eller hur?

Och med den responsen jag fått så kommer jag även troligtvis i framtiden köpa alla mina emblem via utlandet om det är något jag söker.

Har bett Kevin att återkomma med patentnummer eller liknande, inget svar än förutom massa korta sms.
Om man nu har patent och står stenhårt på det, varför inte då ge ut det?

Det finns många frågor som behöver svar.

Jag har däremot ingen större lust att ägna tid åt att bråka med Kevin om hans små alu emblem, utan väljer hellre att köpa mina från ett annat land där jag slipper få otrevliga samtal och skumma sms och mail från folk han bett ställa massa frågor.

Som sagt, vi lägger det här åt sidan och koncentrerar oss på Emblemen och de andra prylarna som fanns tillgängliga från andra ställen.

Jag tror helt enkelt att Kevin fick för sig att jag sålde dessa, i och med att jag skapade en blocket annons där jag i all mailsvar bad folk läsa denna tråd, då retade han sig på att jag hade satt 250:- som ett enhetspris och att detta betydde att jag sålde dessa.
Jag förklarade för honom femtioelva gånger att det var ett massinköp det gällde, att jag EJ hade något i lager och att jag endast skrev att dessa fanns tillgodo för beställning, och att priset var ett ungefärligt pris räknat på ett graverat emblem, och att varje person själv fick stå för antalet varor och frakt för detta.
Men tog bort annonsen då jag fick massa skumma mail från folk som jag antog han hade bett om att maila.

Sen erkände han ju iofs att hans "patent" endast gällde just den storleken och modellen som han ansåg sig ha skapat.
Det skulle alltså ändå inte kunna hävdas som patentbrott i Sverige om jag beställer en vara från utlandet som tillverkats i utlandet och har te.x EU patent (vilket jag tvivlar på att Kevin lyckats söka) och som skiljer i både storlek, matierial samt har gravering.

Har givetvis bett honom att maila mig bilder på hans verk så att jag får jämföra mot de som finns i utlandet.
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av Erkan »

vilken tönt...
Amstaff_Loyalty
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 15 jun 2009, 23:48:00
Årsmodell: 0
PostOrt: Umeå
Företagsnamn: CleanMyCar.se

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av Amstaff_Loyalty »

Om ni vill beställla själva så har ni hans mail här:
steelman1969ebay@yahoo.co.uk
Amstaff_Loyalty
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 15 jun 2009, 23:48:00
Årsmodell: 0
PostOrt: Umeå
Företagsnamn: CleanMyCar.se

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av Amstaff_Loyalty »

Kommer själv att beställa 5st graverade Emblem, 2st Supra Emblem och 2st nyckelringar.

Några fler?

Tänkte få iväg beställningen nu i dagarna.
Amstaff_Loyalty
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 15 jun 2009, 23:48:00
Årsmodell: 0
PostOrt: Umeå
Företagsnamn: CleanMyCar.se

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av Amstaff_Loyalty »

Sätter stopp imorgon kl 22.00 (Onsdag) för då åker min beställning iväg.

Av alla prylar finns ca 20st av varje i lager så det är snabba ryck.
Amstaff_Loyalty
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 15 jun 2009, 23:48:00
Årsmodell: 0
PostOrt: Umeå
Företagsnamn: CleanMyCar.se

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av Amstaff_Loyalty »

Fanns visst MK3 säkringsboxskydd också ;)

Bild
Amstaff_Loyalty
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 15 jun 2009, 23:48:00
Årsmodell: 0
PostOrt: Umeå
Företagsnamn: CleanMyCar.se

Re: Intresse koll Toyota Devil emblem, nyckelringar etc.

Inlägg av Amstaff_Loyalty »

Så, nu ligger jag ute med runt 2200:- tills prylarna landar i Sverige, och gjorde lite eftersökning på snubben också men han verkar ha fått grymmt bra beröm på andra forums och fixar tydligen ALLT bara man ger honom en bild på det man vill ha, så vill ni ha personliga emblem så ta kontakt med honom och hälsa bara att ni läst på forumet (han vet om att jag lagt ut hans info nu).

steelman1972@hotmail.com
Skriv svar