Expert hjälp

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Lucifer88
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 18:41:03
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 78

Re: Expert hjälp

Inlägg av Lucifer88 »

Jo fast de lilla?? :roll: De måste ju va nått annat ?? varför den drar så jävla mö?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Expert hjälp

Inlägg av cheetah1 »

1. Åk till din Toyotaverkstad med bilen.
2. Köp ny nål och nytt munstycke.
3. Montera delarna i bilen/be verkstaden göra.
4. Be verkstaden justera in förgasaren med hjälp av avgasmätare.

Drar den fortfarande mycket soppa sen så kan vi börja snacka.
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: Expert hjälp

Inlägg av nikwal »

kan har du möjlighet att justera munstycket?,skulle vara intressant att se om det går att justera ner den så att man hör att det går snålt i så fall, bara för att se ..

men då lär man ju vara 100 först på att flottören funkar som den ska osv... den kanske har drunknat..

alltså, det enda jag har meckat med förgasare är saab stromberg cd2 så helt hemma är man ju inte på det..
E85 wants to be free!
Gt-4
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:29:59
PostOrt: 66666

Re: Expert hjälp

Inlägg av Gt-4 »

Nej förgasare får man knappast nästa se några på verkstad nu, men ändå borde jag minnas vad man lärde sej i skolan. :oops: Men har bytt några nålar för dom varit slitna på nån stromberg nån gång för att bilarna dragit mycke bensin och gått ojämnt sen så har jag får mej man fick justera efter munstycket för å få CO bra. :?:
Lucifer88
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 18:41:03
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 78

Re: Expert hjälp

Inlägg av Lucifer88 »

Asså när man gasar ska man ju se en fin liten dimma vid spjället när du gasar... Men min rinner hela tiden.. :?: Så ska de ju inte va va kan det vara då??
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Expert hjälp

Inlägg av cheetah1 »

Lucifer88 skrev:Asså när man gasar ska man ju se en fin liten dimma vid spjället när du gasar... Men min rinner hela tiden.. :?: Så ska de ju inte va va kan det vara då??
Skruva isär och kolla om flottören är fylld med soppa. Han sa nåt, han där ovan.. *pekar* Är den det ligger den ju och tror att det är för lite soppa i flottörhuset hela tiden, vilket innebär att den "flödar" konstant och det rinner in vackert... Bilen borde gå som en påse nötter dock.
Skriv svar