Igensotat spjällhus(felkod) täcks det av begagnatgarantin?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Ostbiten
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 09 dec 2018, 18:15:36
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2012
PostOrt: Bromma

Igensotat spjällhus(felkod) täcks det av begagnatgarantin?

Inlägg av Ostbiten »

Tjena, köpte en Yaris av en handlare och fick en begagnatgaranti om gäller till 2020. Nu under hösten så började auto-starten krångla när jag stannar vid trafikljus och flera gången i veckan har bilen stängts av och inte kunnat starta på 1-2 minuter. Lämnade in bilen på Toyota som hittade ett igensotat spjällhus och när jag hämtade ut bilen så sa dom att felsökningen(1600:-) inte täcks av garantin utan endast om man byter ut någon del.

Någon som vet vad som gäller för det låter väldigt konstigt att garantin endast skulle täcka kostnaderna om en del bytts ut.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Igensotat spjällhus(felkod) täcks det av begagnatgarantin?

Inlägg av cheetah1 »

Låter konstigt. Jag hittar iofs inga villkor just nu, men nog tycker jag att den borde gälla om dom har gjort en åtgärd. Har dom felsökt och det inte krävdes någon åtgärd (inget var fel) kan man ju förstå om det inte heller ingår i garantin, men har det uppstått ett fel och det har krävts en åtgärd tycker jag nog att det borde ingå. Prata med din handlare och be att få ut garantivillkoren.
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Igensotat spjällhus(felkod) täcks det av begagnatgarantin?

Inlägg av Inf3cted »

Det ska täckas av garantin. Jösses. Jag köpte min bil begagnad. Och dom fick polera upp framlyktor och täta dom (utan att byta någon del) gratis. Så jösses är för att jag inte tror en nyare bil har mindre garantier än min lopphög 😂
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Igensotat spjällhus(felkod) täcks det av begagnatgarantin?

Inlägg av Glenn »

Var det hos en auktoriserad toyotahandlare eller en annan fristående handlare ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar