Trd Camry

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Trd Camry

Inlägg av Bempa »

Lär vi bara kunna drömma om i Sverige, V6án ska väl inte tas in så som jag har tolkat det. Men kul att dom försöker i USA iallafall :)
https://www.autoblog.com/2018/11/01/201 ... auto-show/
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Trd Camry

Inlägg av Glenn »

Min första tanke var "men camryn säljs ju inte ens här längre", men den ska tydligen återlanseras 2019, yay!

Dock bara med bensinhybriden tydligen, så jag förstår vad du menar.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
robber
Ledamot
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 20:57:57
Bilmodell: Toyota Celica GT4 ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Skarpnäck
Land (Country): Sweden

Re: Trd Camry

Inlägg av robber »

Japan satsar inte på Skandinavien tex finns inte Honda Accord kvar heller.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Trd Camry

Inlägg av Glenn »

Iaf positivt att camryn är tillbaka, dels är det en modell jag gärna skulle ha som familjebil, dels så vet jag att irritationen var STOR bland toyotahandlarna när dom tappade en massa kunder som körde camry men inte kunde uppgradera den när toyota slutade ta in den, dessutom precis när hybriden kom också som många kunder väntade på.

Otroligt korkat gjort.

Å andra sidan har man ju iaf lyckats vända på skeppet med att bara producera tråkmodeller som man gjorde ett tag, man lade ju dels ner sportmodellerna (celica/supra/mr2), och tog bort alla roliga versioner av standardmodellerna (T-sport osv). Nu har man ju både lanserat GT86'an och är på gång att återlansera supran, och eeeventuellt även celican (toyota förnyade varumärket nyligen, vilket man gjorde med supravarumärket nåt år innan man gick ut officiellt med att den skulle komma tillbaka).

Nu väntar vi bara på roligare versioner av befintliga modeller, "precis som förr".


..I sverige/Europa förstås, för i japan har ju dessa funnits hela tiden..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar