avensis, vilka modeller har sköna stolar?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Leffemangan
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 04 jan 2018, 21:38:23
Årsmodell: 0
PostOrt: Södertälje

avensis, vilka modeller har sköna stolar?

Inlägg av Leffemangan »

Hejsan,

Var just ute och provade en avensis då det är dags att byta bil. Upplevde dock att stolarna var rätt osköna jämfört med alla volvo och saab-stolar jag suttit i. Det fanns dock en nyare modell hos återförsäljaren med lite bättre stol. Intense hette avensisutgåvan. Finns samma stolar på äldre Avensis också? Någon som vet? Standardstolarna kändes inte så lockande att tillbringa några längre resor i.

Mvh
Magnus
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: avensis, vilka modeller har sköna stolar?

Inlägg av Glenn »

Jämför man med saab och (lite nyare) volvo så kommer nog i princip allt kännas halvkasst tyvärr, de svenska bilarna är ju extremt bra på sittkomfort.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Leffemangan
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 04 jan 2018, 21:38:23
Årsmodell: 0
PostOrt: Södertälje

Re: avensis, vilka modeller har sköna stolar?

Inlägg av Leffemangan »

Hmm, det är nog sant. 😁

Jag upplevde dock intense som någorlunda OK. Tänkte om det finns modeller med ungefär samma stolar. De äldre avensis jag provat är inget för mig då vi ofta åker långa sträckor.
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: avensis, vilka modeller har sköna stolar?

Inlägg av Neblade »

Åkte i en hyrbil Volvo härom veckan, förvisso en liten C30 med minsta dieseln, det är antagligen bättre stolar i de större modellerna?
Men den hade knappast sköna stolar, då väljer jag Avensis -08 eller än hellre MR2/Celica stolarna. Men smaken är väl olika, antar att min rygg och bak är vand vid Toyotastolar. :) (Körde för övrigt 260 mil motorväg i mellandagarna med Avensisen.)
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skriv svar