Vindbrus auris 2017?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
danne1981
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 24 okt 2012, 20:16:41
Bilmodell: Corolla TS 1,8 Style Teknikpak
Årsmodell: 2021
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige

Re: Vindbrus auris 2017?

Inlägg av danne1981 »

Vindbrus och lite knarr i inredningen verkar vara standard på Toyota. Har haft det på alla mina, dock väsentligt mindre på nuvarande Avensis 2014.

Man vänjer sig efter ett tag och jag kan stå ut med det då bilarna i övrigt är kanonbra. Körde Audi och VW innan o h de var tystare men krånglade desto mer och var dyra ui reparationer. Lexus är ju vettigt och man vill ha kvalitet samt tyst i kupén.
tommy46
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 06 aug 2018, 19:07:15
Bilmodell: Auris 1,8 HSD TS ACTIVE
Årsmodell: 17
PostOrt: Kungälv

Re: Vindbrus auris 2017?

Inlägg av tommy46 »

toyota ensillre skrev: tis 24 apr 2018, 19:21:32 Ska in med min Auris fullkombi hybrid 2017 på reklamation pga vindbrus imorgon. Börjar vid 70-80 och är outhärdligt vid 130. Efter 10 mil på 100 väg har jag ont i huvudet, stereon orkar jag inte ens ha på. kan dom inte fixa detta vet jag inte vad jag gör. Har en Peugeot/Aygo 2007(minibil) som vindbruset är mycket tystare på i dom farterna. :( Hör av mig om någon är intresserad vad dom säger på verkstan imorgon.

Hej,
Jag har också en Auris-17 som jag tycker väsnas mycket över 70 kmh.
Tycker dock att oväsendet verkar komma från hjulen då det låter så.
Kan inte heller höra stereon då jag kör i 110. Jag kanske har fel däck?
Kanske det inte är samma fel, då jag inte upplever att det är vindbrus direkt.
Jag provade att fälla in backspeglarna när jag körde i c:a 80 utan förbättring.
Undrar hur det har gått för dig.
Skriv svar