Köpråd Auris HSD

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
SueCia
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 09 okt 2010, 16:34:49
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 4

Köpråd Auris HSD

Inlägg av SueCia »

Är på jakt efter en Auris HSD, har hittat en från 2015 som jag är riktigt sugen på. Men tyvärr säljs den inte av en auktoriserad Toyotahandlare, så 10 års hybridgarantin kan jag ju glömma då.

Frågan jag ställer mig är, om man väljer Folksams Toyotaförsäkring t.ex, så står det att den täcker elektronik/maskinskador som påverkar bilens funktion upp till 10 år eller 15000 mil, är detta likvärdigt med Toyotas Garanti, törs jag handla från den icke auktoriserade handlaren eller ska jag lugna mig tills det dyker upp en Auris hos en Toyotahandlare? Har letat länge nu... :S
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Köpråd Auris HSD

Inlägg av riclin »

SueCia skrev: mån 19 jun 2017, 18:00:29 Är på jakt efter en Auris HSD, har hittat en från 2015 som jag är riktigt sugen på. Men tyvärr säljs den inte av en auktoriserad Toyotahandlare, så 10 års hybridgarantin kan jag ju glömma då.

Frågan jag ställer mig är, om man väljer Folksams Toyotaförsäkring t.ex, så står det att den täcker elektronik/maskinskador som påverkar bilens funktion upp till 10 år eller 15000 mil, är detta likvärdigt med Toyotas Garanti, törs jag handla från den icke auktoriserade handlaren eller ska jag lugna mig tills det dyker upp en Auris hos en Toyotahandlare? Har letat länge nu... :S
Om du tittar på andra orter än där du bor, så ökar ju utbudet. Här https://www.toyota.se/begagnade-bilar/index.json kan du söka på begagnade Toyota på valfria orter i Sverige, eller hela Sverige för den delen. Tänk bara på att, för att få Toyota kvalitets garanti. Så måste bilen vara minst 2 år och en dag gammal. Då får du det som är kvar av nybilsgarantin, och sen tar TKG över tills bilen är 8 år gammal. Eller har gått 15.000 mil. För hybridkomponenterna 10 år/20.000 mil.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Köpråd Auris HSD

Inlägg av Glenn »

Jag skulle tänka såhär, TKG är förstås ett plus, men en bil som inte har det bör ju då vara billigare, och då behöver det ju inte vara en nackdel.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar