Corolla T-sport 03:a, säljbar med trasig "luftpump"

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
SueCia
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 09 okt 2010, 16:34:49
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 4

Corolla T-sport 03:a, säljbar med trasig "luftpump"

Inlägg av SueCia »

Hej.
Har haft min Corolla T-sport i snart 6 år, jag gillar inte att meka och jag misstänker att det börjar bli dags att sälja av bilen till någon som gillar att meka istället. Det som är illavarslande just nu är ett vinande ljud jag inte vet vad det är, men ska försöka reda ut det.
Om vi bortser från det så är det inga fel på bilen förutom att "luftpumpen" är trasig som verkar vara standard på T-sporten. Luftpumpen behövs ju inte så jag har kört runt med säkringen urtagen i 3 år, ibland uppkommer det dock en felkod (motorlampa, antisladd och antispinlampa" felkoden har ju med luftpumpen att göra, det jag gör då är att koppla in luftpumpens säkring igen och tar loss batteriet och tillbaks så försvinner felkoden. Toyota är inte intresserade av att byta in bilen med trasig luftpump.

Vad gör man?
Micke2
Inlägg: 604
Blev medlem: tor 10 maj 2012, 22:09:27
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2013
PostOrt: Stockholm

Re: Corolla T-sport 03:a, säljbar med trasig "luftpump"

Inlägg av Micke2 »

Trasig luftpump kan tända motorlampan, ja, men inte tillsammans med ABS och antispinn.

ABS felkoder kan du inte kolla med billig OBD läsare.
Bara motorn.
Användarens profilbild
Swecap
Pay User
Inlägg: 531
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2000
PostOrt: Bollnäs
Land (Country): Sweden

Re: Corolla T-sport 03:a, säljbar med trasig "luftpump"

Inlägg av Swecap »

Vad har du tänkt dig för pris som bilen är nu?
Jag kan vara intresserad.
Corona RT40 -66
SueCia
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 09 okt 2010, 16:34:49
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 4

Re: Corolla T-sport 03:a, säljbar med trasig "luftpump"

Inlägg av SueCia »

Micke2 skrev: tis 09 maj 2017, 20:39:02 Trasig luftpump kan tända motorlampan, ja, men inte tillsammans med ABS och antispinn.

ABS felkoder kan du inte kolla med billig OBD läsare.
Bara motorn.
Tror inte det stämmer. Lampan tänds aldrig om jag har säkringen för luftpumpen isatt. Då går det månader utan att den tänds.

Har även läst om andra med fel på luftpumpen där just dessa tre lampor tänds.

Iofs tänds dom ju på grund av att säkringen är ur, vet inte om bilen kan skilja på en trasig luftpump eller urtagen säkring.
SueCia
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 09 okt 2010, 16:34:49
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 4

Re: Corolla T-sport 03:a, säljbar med trasig "luftpump"

Inlägg av SueCia »

Swecap skrev: ons 10 maj 2017, 13:00:11 Vad har du tänkt dig för pris som bilen är nu?
Jag kan vara intresserad.
Jag vet inte faktiskt, ska be någon kolla om de kan reda ut det vinande ljudet. I övrigt går ju bilen som en klocka.
Användarens profilbild
Swecap
Pay User
Inlägg: 531
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2000
PostOrt: Bollnäs
Land (Country): Sweden

Re: Corolla T-sport 03:a, säljbar med trasig "luftpump"

Inlägg av Swecap »

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Sekundärluftpump http://www.blocket.se/vi/73309076.htm

Detta är något för dig.
Corona RT40 -66
Skriv svar