Sida 2 av 2

Re: Corolla E12 T sport

Postat: fre 23 dec 2016, 19:57:27
av simonlithen12
Neblade skrev:
Glenn skrev:dom flesta tidiga borde väl vara fixade på garanti dock ?
Ja, det är knappast avgörande. Antingen är det fixat på garanti, eller så har de rätt skruvar. Har bilarna varit inne på service de första åren så borde det blivit åtgärdat. :)

2005 gjorde man en liten facelift, jag tror de fick längdsjustering av ratten samtidigt (kan någon bekräfta?). Så är du lång så kanske du sitter bättre i en 2005- än -2004.
Tycker ju den senare är snyggare också och de är ju de jag vill ha.

Re: Corolla E12 T sport

Postat: sön 25 dec 2016, 22:33:26
av PierreW
simonlithen12 skrev:
Neblade skrev:
Glenn skrev:dom flesta tidiga borde väl vara fixade på garanti dock ?
Ja, det är knappast avgörande. Antingen är det fixat på garanti, eller så har de rätt skruvar. Har bilarna varit inne på service de första åren så borde det blivit åtgärdat. :)

2005 gjorde man en liten facelift, jag tror de fick längdsjustering av ratten samtidigt (kan någon bekräfta?). Så är du lång så kanske du sitter bättre i en 2005- än -2004.
Tycker ju den senare är snyggare också och de är ju de jag vill ha.
Facelift modellen är lite sänkt från fabrik och har kjolar bak och på sidorna, ratten fick längsjustering och instrumentet ett lyft i form av vita mätartavlor.
Skivorna är större än 1,6ans, Oken är dock samma, likaså klossarna, men Okhållare är annan för o passa den större skivan.
Trevligare klädsel i faceliften också.

Re: Corolla E12 T sport

Postat: mån 26 dec 2016, 09:26:41
av riclin
simonlithen12 skrev:
Bempa skrev:Kan bara säga att det är en väldigt rolig maskin i den, huruvida den klarar höga miltal eller inte har jag dålig koll på. Men "prestanda" maskiner brukar rent generellt vara känsligare för att service sköts som den skall
Ja det är ju självklart!
riclin skrev:
simonlithen12 skrev:Hej! har kikat på T sporten endel. Helst 3dr och utan drag.
Många privat ägda har gått runt 20 tusen mil.
Är detta något problem? Börjar dessa motorer drar olja vid ett viss miltal då många kör hårt med dessa?
Senare modell eller inte? Vad skiljer? Mätarhus blir vitt har jag sett och fronten får en ej löstagbar grill?
Vad ska jag kika på? Rost verkar inte va så mycket problem med. Jag är mest orolig över miltalen på en sån högvarvig motor. Har inte lyckats provköra någon än. Skulle kört en i Örebro men de var sommardäck när de va snö ute...


Tacksam för svar!
/ Simon
Försök att hitta en T-Sport kompressor. Såldes inte många av den i Sverige, så det kan vara svårt att hitta ett ex. 218hk/8200 V/min, 215nm/4000 V/min toppfart 230km/t 0-100 6,9sek Fantastiskt rolig bil att köra
http://tims.elanders.com/webbroschyr/pr ... 1482326767
Jo de skulle vara de roligaste, men man ska ju hitta en med :) Sugisen glo ju 6.6sec på youtube original, kompressorn ska göra 1 sec snabbare :)
Nja 1,5sek snabbare. 6,9 för kompressorn och 8,4 för sugmotorn enligt spec.
Youtube kan vara roligt att visa polarna, men säger ofta ganska lite om verkligheten. Specarna är vid tjänstevikt dvs med halv tank, förare 75kg, reservdäck i balja osv. Sen är det oftast hastighetsmätaren som är filmad på Youtube. Med vinterdäcken 16" på min Avensis, måste jag köra 110-111kmh på hastighetsmätaren, för att gpsen ska ligga stumt på 100. Med sommardäck 18" ca 7-8kmh högre på mätaren. Så visst 6,6sek enligt hastighetsmätaren, med tom tank och strippad bil. Absolut.