Toyota celica GT4 går på 3 cylindrar.

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Totte Holm
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 28 jun 2016, 16:32:02
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 1996
PostOrt: Sexdrega
Land (Country): Sverige

Toyota celica GT4 går på 3 cylindrar.

Inlägg av Totte Holm »

Det är som så att jag har bekymmer med att min gt4 st205 1996, 3SGTE gen 3.
går på 3 cylindrar. Jag har bråkat ett tag med den och upptäckte nyligen att den gick väldigt dåligt pga förra ägaren har satt i eftermarknads sard 850cc spridare utan adaptrar. Vilket resulterade att det inte slöt tätt nertill och läkte in massa soppa i cylindrarna.
Innan jag kom på det så har jag bytt tänstift, tändkablar, rotor+ fördelarlock. Så när jag satte i adaptrarna så blev det som en ny motor i gången. Så den gick på alla 4a, jag åker och mappar bilen funkar klockrent.
Tills jag efter jag kommit hem skulle åka en sväng, då kommer väldigt mycket ryckningar runt 2000-3500rpm.
Asså att den går på 3 burkar. Och ibland släpper det, är värre ryckningar när motorn är varm. Och så fort jag får upp 0.10 bar ladd eller ligger över 4000rpm så verkar det som att den går på alla igen. Blir inte klok på skiten...
Har inte bytit tändspolen eller den ignition boxen som sitter på, men osäker på om det är dom det or fel på. Vore hemskt tacksam för svar!
MVH