Tips på billig besiktningsstation?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
FilipOkvist
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 04 sep 2015, 15:31:12
Årsmodell: 0
PostOrt: Malmö

Tips på billig besiktningsstation?

Inlägg av FilipOkvist »

I oktober ska bilen besiktigas, och då jag skulle behöva dra ner lite på kostnaden för besiktning funderade jag på att åka till Carspect . Tidigare har jag alltid kört Dekra, men Carspect har tydligen väldigt bra priser. Efter att ha kollat på Carly, http://www.carly.se/g%C3%B6teborg/bilbesiktning, så såg jag att Carspect på Transportgatan ligger på 345 kr för personbil. Någon som varit på den stationen? Om inte det, har ni någon annan billig besiktningsstation i området ni kan rekommendera?

Tack på förhand!

/Filip
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Tips på billig besiktningsstation?

Inlägg av cheetah1 »

Vet inte hur just den stationen är, men jag har varit hos Carspect ett par gånger, och kan inte direkt klaga. Däremot skulle jag avråda från ett företag som heter ClearCar, då dom enligt mig fuskar och gör ett undermåligt jobb. Var och en gör förstås som den vill, men jag har förlorat grova pengar pågrund av deras försumlighet, vilket ingen vill ta något ansvar för.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Tips på billig besiktningsstation?

Inlägg av Glenn »

carspect är väl betydligt dyrare än både SBP och opus, i alla fall i stockholm ?

Jag besiktigar dock alltid på opus i akalla, för det är vettigt folk som jobbar där, dessutom 5min från jobbet.

Jag är fruktansvärt less på inkompetenta besiktningsmän..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Tips på billig besiktningsstation?

Inlägg av cheetah1 »

Jag gillar personligen Besikta, men dom är nog lite dyrare än så.

Iochmed att det är fri konkurrens och avreglerat så är varje station numera fria att sätta sina egna priser, så att det är dyrare i Stockholm är väl föga förvånande...
Skriv svar