dax att förnya

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
leber
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 11 jul 2014, 18:45:36
Bilmodell: Auris TS Hybrid
Årsmodell: 2014
PostOrt: Västerås
Land (Country): Sverige

dax att förnya

Inlägg av leber »

nu är det dags att fixa till att det blir ordning o reda på dessa sidor .kolla in på kia car club eller citroen akuten.där kan man diskutera varje bilmodell för sej.som det är här är det stor röra bland alla modeller.gå in o kolla får ni se.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: dax att förnya

Inlägg av Fnys »

Jag håller med och det var därför jag startade tråden Förslag: Nytt forum där jag även byggde upp ett nytt och mer strukturerat forum med kategorier för varje modell under teknik-delen.
Tyvärr kändes det som om att förslaget röstades ner då alternativet var att börja om med ett nytt, tomt forum då vi inte hittade någon kunnig som kunde integrera detta forum och alla trådarna i nya forumet.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: dax att förnya

Inlägg av Glenn »

Fast det är ju så få inlägg så det blir ju inte direkt nån röra, dessutom har väl toyota haft flera hundra bilmodeller hitills, skulle alla ha en forumdel då ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: dax att förnya

Inlägg av Fnys »

Glenn skrev:Fast det är ju så få inlägg så det blir ju inte direkt nån röra, dessutom har väl toyota haft flera hundra bilmodeller hitills, skulle alla ha en forumdel då ?
kategorier för varje modell som var/är mera aktiv inom diskussion och info idag*
Såhär såg listan ut på dom modeller som hade en egen kategori:
  • Toyota Avensis (1998–present, shares chassis with the Scion tC)
    Toyota Aygo (2005–present, Europe only)
    Toyota Camry (1983–present)
    Toyota Carina (1970–2000)
    Toyota Celica (1970–2006)
    Toyota Auris/Corolla/Corolla Verso/Verso (Auris: 2007-present. Corolla: 1966–present. Corolla Verso: 1997–2009, sold as the Toyota Corolla Spacio in Japan)
    Toyota Hilux/4runner/RAV4/Hiace (Hilux: 1968–present. 4runner: 1984-present)
    Toyota iQ (2008–present)
    Toyota MR2/MR-S (1984–2005)
    Toyota Previa (1991–1997, sold in some markets as the Toyota Estima)
    Toyota Prius (1997–present)
    Toyota Starlet (1973–1999)
    Toyota Supra/Celica Supra (1979–2002)
    Toyota Urban Cruiser (2009–present)
    Toyota Yaris (Yaris: 1999–present. Yaris Verso: 2000–2004)
    Övriga kategorier
...trodde i alla fall att du hade varit inne och kollat på det nya forumet/förslaget eftersom du hade så mycket att säga till om det?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: dax att förnya

Inlägg av Glenn »

Jodå, men dels var det ju ett tag sedan, dessutom var det ju inte om just ditt förslag som trådskaparen frågade.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: dax att förnya

Inlägg av Dale »

Hmm, vi är ett ganska litet forum. Att strukturera upp forumet i en träd/mapp-struktur för att folk inte söker informationen skulle väl gå men vissa frågor kan ju vara lite luriga att ställa eller hitta svaren till isf. Jag upplever det som det är rätt många frågor som har rätt bra svar men svaren kan appliceras på flera modeller. Då blir det svårare för folk att hitta svaren för just "sin" modell.

Exempel

F: Vad behöver jag för att koppla min mobiltelefon till orginalstereon?
S: Generellt är det rätt lika mellan det lika modellerna oavsett det är en Corolla, Rav4, Avensis eller X.

F: Hur trimmar jag en sugmotor?
S: Generellt är det rätt lika mellan det lika modellerna oavsett Starlet, Carina, Hiace.

F: Vad är det för serviceintervall? Vad ska jag ha för olja? Bästa däcken? Billiga delar? Va?

Forumet är iofs byggt för en träd/mapp-struktur men idag känns det lite 90-tal. Idag så söker och grupperar man. Vi kanske skulle gå över till nått http://stackexchange.com/ liknande ist där man kan betygsätta frågor och svar samt lägga taggar/etiketter för att gruppera in trådarna liknande sidorna på https://sv.wikipedia.org/wiki/Portal:Huvudsida ist?

Frågor? Fråga! Öppen för förslag. ;)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: dax att förnya

Inlägg av Glenn »

Tyvärr suger ju sökfunktionen i phpbb stort, det är verkligen skitsvårt att hitta saker med den, och det gäller alla phpbb-forum, inte bara TCS.

Annars håller jag med i sak, det är rent generellt bättre att kunna söka fram det man vill hitta.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: dax att förnya

Inlägg av Dale »

Håller med om att det kan vara svårt att söka ibland. Oftast då så söker man på något som folk kallar för något annat eller har stavat fel och datorerna är ju så petiga även om det går att söka med wildcards/jokertecken (*). Annars tycker jag det funkar bra med sökningen.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar