Tja.
Blivit erbjuden å köpa en sådan bil, som inte går riktigt
Vad tänker ni om pris?
Vad skulle ni betala? För en fin? För ett objekt?
Å är det en äkta?
Import 2001.
Frågor om celica Carlos Sainz
- Swecap
- Pay User
- Inlägg: 531
- Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2000
- PostOrt: Bollnäs
- Land (Country): Sweden
Frågor om celica Carlos Sainz
- Bilagor
-
- image.jpg (133.4 KiB) Visad 3595 gånger
-
- image.jpg (122.76 KiB) Visad 3595 gånger
Corona RT40 -66
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Frågor om celica Carlos Sainz
Man borde kunna se om den är reggad som en CS i registret, annars finns det ju en platta i alla cs.
Skulle säga att de är värda allt från 100,000kr till 20,000kr.
Startar den inte och du inte vet vad som är fel är det ju ingen bil jag skulle betala så mycket för.
Skulle säga att de är värda allt från 100,000kr till 20,000kr.
Startar den inte och du inte vet vad som är fel är det ju ingen bil jag skulle betala så mycket för.
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Frågor om celica Carlos Sainz
Alla försök jag har gjort verkar tala för att det är en äkta Carlos Sainz:
Vad har du mer för info om bilen (miltal, service, årsmodell etc)?
- Bilen har både CS-huven och CS-fronten
- Kollar jag upp bilen i Toyota EPC (Electronic Parts Catalogue) och kollar på huv så är det artikelnumret till CS-huven
- Gör jag sökningar på BLMQZG (vad det nu betyder?) på google så är det bara info om st185 Carlos Sainz som jag får upp
Vad har du mer för info om bilen (miltal, service, årsmodell etc)?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Frågor om celica Carlos Sainz
CS'en har även annan effekt (om än väldigt lite skillnad) så man kan ju kolla vad transportstyrelsen tycker om effekten.
Fast fnys efterforskningar tyder ju på att det är en CS, speciellt toyodio, folk älskar ju att montera CS-front och huv på vanliga ST182/185 så just det säger inte så mycket tycker jag däremot.
Fast fnys efterforskningar tyder ju på att det är en CS, speciellt toyodio, folk älskar ju att montera CS-front och huv på vanliga ST182/185 så just det säger inte så mycket tycker jag däremot.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: tor 11 sep 2014, 23:10:11
- Bilmodell: Celica gt4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Borås
Re: Frågor om celica Carlos Sainz
Köpte själv min förra året, svensksåld, mycket rost, startade ej, 17tusen mil på mätarn. alltså ett utmärkt skrotobjekt.
Jag gav någonstans mellan 10-20tusen för min..
Jag gav någonstans mellan 10-20tusen för min..
- JPH
- Inlägg: 91
- Blev medlem: sön 20 jun 2010, 21:27:52
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1990
- Ort: Tierp
Re: Frågor om celica Carlos Sainz
I början av oktober förra året låg en annons om en svart st185 cs med regnr RZB886 ute på Blocket. Begärt pris var då 35000:-
I annonstexten kunde man då läsa "...har fixat och renoverat bilen en del, bland annat turbo, kamrem och koppling samt renoverad topplock" samt "Bilen går bra men misständer vid fullt gaspådrag. Har bytt en del tändningsdelar samt luftmassemätare, blev bättre men inte 100%." Enligt annonsen skulle den också ha Trimchip på 240Hk. "Servicebok saknas".
I de av regnumret automatgenererade uppgifterna från BYTBIL kunde man också utläsa att den var reggad för 208Hk.
Ingen garanti för att det är samma bil, men det ser ju ut på bilden ovan att vara regnummer ...886.
I annonstexten kunde man då läsa "...har fixat och renoverat bilen en del, bland annat turbo, kamrem och koppling samt renoverad topplock" samt "Bilen går bra men misständer vid fullt gaspådrag. Har bytt en del tändningsdelar samt luftmassemätare, blev bättre men inte 100%." Enligt annonsen skulle den också ha Trimchip på 240Hk. "Servicebok saknas".
I de av regnumret automatgenererade uppgifterna från BYTBIL kunde man också utläsa att den var reggad för 208Hk.
Ingen garanti för att det är samma bil, men det ser ju ut på bilden ovan att vara regnummer ...886.