Samma generator som celica supra -85.

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
TcS
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 29 nov 2014, 23:12:04
Årsmodell: 0
PostOrt: Järfälla

Samma generator som celica supra -85.

Inlägg av TcS »

Hej

Har en Toyota celica supra -85 som generatorn verkar tradig på, har fått hjälp att byta kolen och regulatorn till helt nytt, men vill ändå inte ladda.
Finns någon som vet om det finns andra bilar som har samma generator? Så man slipper köpa en ny.

Med vänlig hälsning
Johan
TcS
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 29 nov 2014, 23:12:04
Årsmodell: 0
PostOrt: Järfälla

Re: Samma generator som celica supra -85.

Inlägg av TcS »

Det var en som skrev och undrade om nummer på min generator men han tog tydligen bort sitt inlägg, men här kommer en bild iaf :).

Bild
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Samma generator som celica supra -85.

Inlägg av Glenn »

Sen är det också så att andra generatorer kan passa även om numret inte är samma, det kan tex sitta en kraftigare generator i en annan bil, vilket ju bara är bra för dej, men det satt inte så från början osv.

I stort sätt räcker det me datt det går att få dit den, och att remskivan är samma modell och sitter på samma nivå.

En f.d kollega behövde generator till sin nissan, vilket inte gick att få tag i i rimlig tid, så han tog med sej den gamla till en bildemontering, och gick och jämförde bland japanska generatorer tills han hitatde en som suttit i en honda eller var det var, passade perfekt :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Samma generator som celica supra -85.

Inlägg av Johnny Blade »

Jag tror att jag använde en generator från en 91'ans Camry V6 på min Supra.
Jag har för mig att B+ satt på ett annat ställe,men att kabeln räckte ändå.
Jag är dock inte helt säker på om det var Supran eller Crownen,men det borde vara lika.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
TcS
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 29 nov 2014, 23:12:04
Årsmodell: 0
PostOrt: Järfälla

Re: Samma generator som celica supra -85.

Inlägg av TcS »

Okej tack för svaren.
Köpte en till en corolla 91, men visade sej att inte passa riktigt så vi flyttade över lite saker från den "nya" till den gamla så fungerade den :).

Hälsningar
Johan
Skriv svar