Högfrekvent ljud nya Auris Hybrid

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Mahack
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 09 apr 2009, 20:44:03
Bilmodell: Avensis 2,0 Kombi Executive
Årsmodell: 2007

Högfrekvent ljud nya Auris Hybrid

Inlägg av Mahack »

Hej!

Jag har nyligen köpt en Auris Hybrid Touring Sport Executive. De första 30 milen var jag supernöjd, men sedan har den börjat ge ifrån sig högfrekventa ljud. Dessa kommer när elmotorn ger kraft respektive laddar. Typ tinnitus-pip.

Bilen har nu gått 45 mil. Är det någon som har en likadan? Har ni samma problem? Vad kan det bero på att den var tyst först och att detta sedan började?

MVH

Martin
leber
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 11 jul 2014, 18:45:36
Bilmodell: Auris TS Hybrid
Årsmodell: 2014
PostOrt: Västerås
Land (Country): Sverige

Re: Högfrekvent ljud nya Auris Hybrid

Inlägg av leber »

Hej.

Jag och min grabb köpte oss en varsin Auris TS Hybrid Executive för ca 1 månad sedan. :)
Vi kan inte uppleva att det tjuter om elmotorn. Dock när man tex åker inom ett villaområde i låg hastighet i EV mode så viner det lite om elmotorn, kanske ett lite tjutande ljud. Dock inget som är störande eller känns fel.
Har du pratat med din lokala handlare om problemet. Posta gärna här vad dom har att säga om det. kan ju vara bra att veta om man själv råkar ut för samma sak.
//Leffe
GT4-R
Inlägg: 445
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 19:41:47
Bilmodell: ST205 Avensis 2,4.Nya audiq3
Årsmodell: 0
PostOrt: Gävle Gräddö
Land (Country): Håkan

Re: Högfrekvent ljud nya Auris Hybrid

Inlägg av GT4-R »

Bli sådär på 12an prius jag kör.

Brukar få bort det genom att köra på B läget och dra på bestämt för att sen bromsa bestämt oxå.

Brukar bli detta ljud vid fukt och kall väderlek
Kört: Impreza 2009, C 4 2011, Avensis 2,4 kombi executiv svart skinn:)
ST205, GT4-R, Aygo 2009, Auris 2008, Prius 2011.
Avensis 10a Prenium olivgrön 2,0


Kör nu q3 2019 och nu en corolla 1999 1.3 Golf sportcombi dsg 2016
Skriv svar