cirkulation knappen på klimatanläggning

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Eke
Inlägg: 141
Blev medlem: tor 22 sep 2011, 01:08:50
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0

cirkulation knappen på klimatanläggning

Inlägg av Eke »

Cirkulation lampan lyser på klimatanläggningen då jag startar bilen ibland och har börjat nu när det blivit lite varmare ute. ... Så ska det väl inte vara?
Jag trycker till på knappen och sen tänds den inte mer under körning.
Bilen är en Auris 2012.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: cirkulation knappen på klimatanläggning

Inlägg av PierreW »

Många bilar har så för att snabbare få nerkylt luften som är i kupén.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: cirkulation knappen på klimatanläggning

Inlägg av Glenn »

Ett jäkla oskick när klimatanläggningar gör så om du frågar mej, men det är nog det som händer.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Eke
Inlägg: 141
Blev medlem: tor 22 sep 2011, 01:08:50
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0

Re: cirkulation knappen på klimatanläggning

Inlägg av Eke »

Imorse tändes inte lampan för cirkulation men nu i eftermiddag när bilen stått i solen och va riktigt varm i kupén så tändes lampan. .. Brydde mej inte om att trycka på knappen men efter en stund släcktes den.
Har inte vart så på andra bilar jag ägt tidigare.
Så det skulle kyla ner kupén snabbare på detta viset alltså. .. Jaja så kanske de funkar.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: cirkulation knappen på klimatanläggning

Inlägg av PierreW »

Eke skrev:Imorse tändes inte lampan för cirkulation men nu i eftermiddag när bilen stått i solen och va riktigt varm i kupén så tändes lampan. .. Brydde mej inte om att trycka på knappen men efter en stund släcktes den.
Har inte vart så på andra bilar jag ägt tidigare.
Så det skulle kyla ner kupén snabbare på detta viset alltså. .. Jaja så kanske de funkar.
Återcirkurkationen har bra mycket bättre fart på fläkten då det öppnas ett spjäll som suger rakt in istället för att luften ska igenom massa kanaler.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: cirkulation knappen på klimatanläggning

Inlägg av Glenn »

Dessutom suger man ju inte in varm luft utifrån, utan kyler samma luft hela tiden.

Det jag ahr emot iden är mer att jag vill ha in frisk luft och inte snurra runt den befintliga :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar