Toyota leker med mig angående ett känt fel [Toyota Aygo 08]

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Minibeep
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 13 feb 2014, 15:47:36
Bilmodell: Toyota Aygo
Årsmodell: 2008
PostOrt: Göteborg

Re: Toyota leker med mig angående ett känt fel [Toyota Aygo

Inlägg av Minibeep »

Lämnade in bilen imorse och hittade felet säger dem. (för övrigt vart det en sjö imorse efter regnet inatt)
De berättade att vattnet kommer genom högtalaren och de har beställt delar (kostnadsfritt hoppas jag då dem inte nämnde något om kostnad)

Men jag försöker förstå hur vattnet kommer in i kupén samt samlas i dörrkarmen.
Jag pratade med en kollegas vars bror är mekaniker. Han nämnde som du säger PartyBoy att dräneringshålen kan vara fulla med skit. Att en kompressor är bästa lösningen alt. tandpetare och försöka gräva ut smutsen.

EDIT: Fått äntligen tillbaka bilen nu. Skall ta och vattna bilen någon dag här framöver och se om det läcker in och dessutom kolla på hålen för att vatten skall rinna ut.
Muda
Inlägg: 182
Blev medlem: sön 18 maj 2014, 14:31:50
Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
PostOrt: -

Re: Toyota leker med mig angående ett känt fel [Toyota Aygo

Inlägg av Muda »

Kan även läcka via dörrens högtalargaller. I övrigt är det lister runt dörröppningarna som gäller.

Högtalarna är nästa steg vad jag skulle ha kontrollerat. Med tanke på svaret du fått ang. Goodwill tolkar jag det som att bilen är över 5 år. Vilket betyder att all ev. åtagande Toyota ersätter är för att "vara sjysta". Finns inget som säger att de är skyldiga att ersätta detta.

Menar inte att låta spydig men det är den bistra sanningen.
Skriv svar