Köp av Lexus IS 200?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
jishi
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 25 jun 2012, 12:47:04
Bilmodell: Prius G3
Årsmodell: 10

Re: Köp av Lexus IS 200?

Inlägg av jishi »

andgus skrev:Tändstiftsbyte kommer när det är aktuellt. Vet inte i dagsläget vilka stift som sitter i men eftersom den är fullservad på Toyota/Lexus så förutsätter jag att det är Denso.
Lokala handlaren tar ca 200 kr/st. Har inget emot att köpa billigare men det ska vara stift som är "original", vare sig det är Denso eller något annat märke som är godkänt av Lexus.
Har sett att NGK har Iridiumstift till Toyota/Lexus. Har svårt att se att det bara ska vara Denso som är ok att montera.
Vet du om det var byte till andra stift än Iridiumstift som ställde till det med dina tändspolar eller något annat?
/Anders
Jag bytte de inte själv, men verkstan sa att det satt någon obskyr 3:E parts stift i, förmodligen från mekonomen eller dylikt. Killen som hade bilen innan var MC-meck så han gjorde all service själv, och köpte väl säkert från nån underleverantör till deras MC-firma. Inget fel med det, men som sagt, tändstiftsvalet blev ganska kostsamt för mig...
Skriv svar