Bort tappad nyckel till Supra mkiv-93

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Strand92
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 08 okt 2013, 13:07:26
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1993
PostOrt: 47540

Bort tappad nyckel till Supra mkiv-93

Inlägg av Strand92 »

Tjena, jag har lyckats tappa bort min nyckel till min supra, har snackat med toyota och han har grävt i detta i 1,5 månad och meddela nu att det inte går att få fram en nyckel då inte Japan vill ge ifrån sig en och Bryssel kan inte producera någon då dom har egna nyckel koder i Japan. Så fick ett tips o de var att få tag i en annan supra nyckel och koda om låset, så min fråga är om någon vet vart man kan få tag i en sådan eller om någon vet vart man kan få tag i en komplett låssats till en 93a för det har upphört i produktionen också.
Tack i förhand/Strand
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: Bort tappad nyckel till Supra mkiv-93

Inlägg av Pipedreams »

Det är ingen kodning på nycklarna så det är inget bekymmer. Undrar om inte jag har en hel låssats liggande. Lite besvärligt att få ur tändningslåset utan nyckel då det måste stå i läge 1 för att kunna tas ur, så det får du bryta sönder.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Strand92
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 08 okt 2013, 13:07:26
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1993
PostOrt: 47540

Re: Bort tappad nyckel till Supra mkiv-93

Inlägg av Strand92 »

Pipedreams skrev:Det är ingen kodning på nycklarna så det är inget bekymmer. Undrar om inte jag har en hel låssats liggande. Lite besvärligt att få ur tändningslåset utan nyckel då det måste stå i läge 1 för att kunna tas ur, så det får du bryta sönder.
Lust o kolla? :)
Skriv svar