Dra kablar till slutsteg via motorrummet?

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
vanionf
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 06 aug 2013, 23:16:33
Bilmodell: Toyota yaris
Årsmodell: 2004
PostOrt: Smålandsstenar
Land (Country): sverige

Dra kablar till slutsteg via motorrummet?

Inlägg av vanionf »

Hur är det smidigast att gå till väga om man ska koppla in slutsteg på en toyota Yaris 04?
Min förra bil var en ford Mondeo och då böjde jag plåten lite på utsidan och drog kabeln in via dörren, men det vill jag inte göra på den här bilen för att den här är i bättre skick.
Det sitter en original stereo i så jag tänkte köpa en högnivå till lågnivå omvandlare.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Dra kablar till slutsteg via motorrummet?

Inlägg av PierreW »

vanionf skrev:Hur är det smidigast att gå till väga om man ska koppla in slutsteg på en toyota Yaris 04?
Min förra bil var en ford Mondeo och då böjde jag plåten lite på utsidan och drog kabeln in via dörren, men det vill jag inte göra på den här bilen för att den här är i bättre skick.
Det sitter en original stereo i så jag tänkte köpa en högnivå till lågnivå omvandlare.
På höger sida i motorrummet (vä framifrån) sitter det en gummibälg eller vad man ska kalla de, den går fint att få in grejer i kupén genom.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
vanionf
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 06 aug 2013, 23:16:33
Bilmodell: Toyota yaris
Årsmodell: 2004
PostOrt: Smålandsstenar
Land (Country): sverige

Re: Dra kablar till slutsteg via motorrummet?

Inlägg av vanionf »

tack så mycket jag får kolla läget på det :)
Skriv svar