Ingen värme på vänster spegel och höger bakruta?

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
shuu
Inlägg: 44
Blev medlem: mån 28 nov 2011, 18:16:47
Bilmodell: Toyota avensis 2.0
Årsmodell: 2004

Ingen värme på vänster spegel och höger bakruta?

Inlägg av shuu »

Hej, nu när det börjar bli lite kallare så saknar man lite finesser ;)

Jag har problem med att vänster sidospegel inte blir varm, värme till vindrutetorkare och höger spegel fungerar fint.
Är det vanligt med kabelbrott/dålig kontakt? Allt annat i dörren fungerar (fälla in spegel, elhissar osv.) sprakar dock lite i diskanten.

Det andra problemet jag har är uppvärmningen till bakre sidorutan, den ser inte ut att fungera alls, visst är det samma knapp som för bakrutan?
Har kollat alla säkringar men såg bra ut.

EDIT: <-- Det gäller min Avensis -04
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Ingen värme på vänster spegel och höger bakruta?

Inlägg av PierreW »

shuu skrev:Hej, nu när det börjar bli lite kallare så saknar man lite finesser ;)

Jag har problem med att vänster sidospegel inte blir varm, värme till vindrutetorkare och höger spegel fungerar fint.
Är det vanligt med kabelbrott/dålig kontakt? Allt annat i dörren fungerar (fälla in spegel, elhissar osv.) sprakar dock lite i diskanten.

Det andra problemet jag har är uppvärmningen till bakre sidorutan, den ser inte ut att fungera alls, visst är det samma knapp som för bakrutan?
Har kollat alla säkringar men såg bra ut.

EDIT: <-- Det gäller min Avensis -04
De hör väl inte till ovanligheterna att man ibland bytte spegelglas för att värmen inte funka.

Men nån värme i sidorutorna i kofferten finns inte, det är radioantennen som slingrar sig i den högra rutan ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
shuu
Inlägg: 44
Blev medlem: mån 28 nov 2011, 18:16:47
Bilmodell: Toyota avensis 2.0
Årsmodell: 2004

Re: Ingen värme på vänster spegel och höger bakruta?

Inlägg av shuu »

PierreW skrev:
shuu skrev:Hej, nu när det börjar bli lite kallare så saknar man lite finesser ;)

Jag har problem med att vänster sidospegel inte blir varm, värme till vindrutetorkare och höger spegel fungerar fint.
Är det vanligt med kabelbrott/dålig kontakt? Allt annat i dörren fungerar (fälla in spegel, elhissar osv.) sprakar dock lite i diskanten.

Det andra problemet jag har är uppvärmningen till bakre sidorutan, den ser inte ut att fungera alls, visst är det samma knapp som för bakrutan?
Har kollat alla säkringar men såg bra ut.

EDIT: <-- Det gäller min Avensis -04
De hör väl inte till ovanligheterna att man ibland bytte spegelglas för att värmen inte funka.

Men nån värme i sidorutorna i kofferten finns inte, det är radioantennen som slingrar sig i den högra rutan ;)
Då är det väl bara att försöka få loss glaset och se om det finns ström fram åtminstone :)

Hehe, läste det precis på ett subaruforum att det var antenn, inte konstigt att det inte blev varmt ;)
GT4-R
Inlägg: 445
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 19:41:47
Bilmodell: ST205 Avensis 2,4.Nya audiq3
Årsmodell: 0
PostOrt: Gävle Gräddö
Land (Country): Håkan

Re: Ingen värme på vänster spegel och höger bakruta?

Inlägg av GT4-R »

Hahah jag som trodde ägaren före mig hade snålat å bytt till en vanlig ruta på vänster sida då han fick inbrott . < min ex 2,4 avensis 04a>
Kört: Impreza 2009, C 4 2011, Avensis 2,4 kombi executiv svart skinn:)
ST205, GT4-R, Aygo 2009, Auris 2008, Prius 2011.
Avensis 10a Prenium olivgrön 2,0


Kör nu q3 2019 och nu en corolla 1999 1.3 Golf sportcombi dsg 2016
Skriv svar