Kompatiblitet larmbrickor TVIS-IIIb

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Kompatiblitet larmbrickor TVIS-IIIb

Inlägg av Glenn »

Ja, som jag skrivit i en annan tråd mecklar jag ju med larmet i min ST205, det är toyotas TVIS-IIIb, och larmet sitter i många modeller, exempelvis celica, carina, RAV4 och camry, säkerligen flera.

Läser man div forumposter står det att det ska vara en "2 button toyota FOB" (FOB rä tydligen vad man kalalr fjärren på engelska), och jag har främst letat efter en identisk med den jag har efterssom jag vet den ska funka, just den modellen är dock lite halvjobbig att hitta, eller ja, tillgången varierar, nysss fanns det ingen under $70 på ebay, nu finns det plötsligt två stycken för peanuts (jag har bjudit, vi får se..)

MEN, det finns många andra larmbrickor, och nycklar med inbyggd sändare, och till och med stilettnycklar, dessa finns med två, tre och fyra knappar.

Vilka av dessa passar tro ? jag är lite sugen på att köpa en begagnad 2-knapps nyckel och se om jag kan lägga till den, men om nån vet ifall det fungerar eller ej så behöver jag ju inte ödsla tid och pengar på det..

(och funkar det måste jag ju ändå köpa ett nytt case med nyckelblad och få det tillslipat så det passar min bil..)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se