Spökande Larm LC 100 2001

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
MrWIB
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 11 jul 2012, 22:15:57
Bilmodell: Land Cruiser 100
Årsmodell: 2001
Land (Country): Sverige

Spökande Larm LC 100 2001

Inlägg av MrWIB »

Hej,

Hittade detta forum när jag letade lösningar på mitt larm-problem.
Hoppas ni kan hjälpa mig :D

Har en Toyota Land Cruiser 2001a som har ett med ojämt återkommande problem med larmet.
Problemet är att larmet går utan någon egentlig anledning, och med väldigt ojämna mellanrum.
Jag köpte bilen förra året och första natten när jag hade den hemma gick larmet (extremt oväsen kan man lugnt säga :twisted: ). Sen var det tyst i någon månad för att sedan krångla, dvs gå igång helt random i någon dag.
På hösten (2011) ställdes den av och stod hela vintern under kapell med laddare inkopplad, inte ett ljud på 6månader.
Tog fram den i våras och efter en vecka eller nått gick larmet.
Åkte då och bytte batterier (känt larmproblem grej tydligen), så helt färska batterier april 2012.

Bilen var tyst i några månader (står avställd utan kapell men med laddare inkopplad) men nu har den börjat tjuta igen.
Den är helt tyst någon/några dagar för att sen starta. Har inget med regn/inte regn att göra vad det verkar.

Har pratat med Toyota, men de säger att de inte kan kolla vilken sensor det är som larmar.
Larmet är original Toyota.

Antar att det är någon kontakt eller annat som det är glapp i, någon som har någon ide vad det kan vara?

Tack på förhand!

Mvh

Oskar
marwe
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 08:38:42
Bilmodell: Solara Cab, Prius, avensis
Årsmodell: 2001
Ort: Malmö

Re: Spökande Larm LC 100 2001

Inlägg av marwe »

Hej
Fick du hittat felet? Min LC90 började spöka på liknande sätt samma dag som jag var på bilprovningen och bytte batteri i nyckeln.

När man larmar så tänds en liten lampa nedanför stereon, men jag har noterat att larmet inte går när man öppnar dörrar.

Alla tips mottages tacksamt.

Bästa hälsningar
Marwe
Skriv svar