El hissen har strejkat!

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Sajmon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 23 apr 2012, 16:51:01
Bilmodell: Celica 1.8
Årsmodell: 2000
PostOrt: lagan
Land (Country): Sverige

El hissen har strejkat!

Inlägg av Sajmon »

Tjenare!

Höger el hiss på celican har lagt av helt och hållet..
Bilen har haft skönhetssömn i 2 ½ år, och nu när de va dags att montera dom nya dörrsidorna så upptäckte jag att den lagt av,
Kollat säkring, relä, knappen, sladdarna, och kopplingarna och de ser okej ut, men den vill inte funka!!!
Vänstersidan funkar klockrent.

Någon som varit med om detta tidigare?
Tips mottages varmt!

Bilen i frågan är en celica 1.8 -00a


// Simon
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: El hissen har strejkat!

Inlägg av cheetah1 »

På min Camry hade matningskabeln till panelen med brytarna gått sönder, men det fick jag mäta mig fram till. Har du inte en multimeter själ kanske du kan låna en, eller eventuellt låna ägaren till multimetern också, om du är osäker på hur man gör menar jag (för man kan ha sönder saker med en multimeter om man inte vet hur man gör).
Sajmon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 23 apr 2012, 16:51:01
Bilmodell: Celica 1.8
Årsmodell: 2000
PostOrt: lagan
Land (Country): Sverige

Re: El hissen har strejkat!

Inlägg av Sajmon »

cheetah1 skrev:På min Camry hade matningskabeln till panelen med brytarna gått sönder, men det fick jag mäta mig fram till. Har du inte en multimeter själ kanske du kan låna en, eller eventuellt låna ägaren till multimetern också, om du är osäker på hur man gör menar jag (för man kan ha sönder saker med en multimeter om man inte vet hur man gör).
Har inte kollat super noga på problemet än, men ska ta med mig multimetern nästa gång!
Tack för tipset :)
Skriv svar