Takluckan strular!

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Takluckan strular!

Inlägg av JohanRocker »

Hejsan min taklucka strular på min gt4a den går att öppna ca 10cm sen vill den inte längre och tilten har lagt av verkar det som! Någon som har haft detta problem eller så får jag riva ner hela innertaket alltid lika kul på bruks bilen!! tacksam för lite tips och svar mvh Johan :thumbup:
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Takluckan strular!

Inlägg av Glenn »

Hmm, luckan ska ju (iaf på ST205) stanna efter typ 10cm, och sen ska man få trycka en gång till, antar att du testat det, så då skulle man ju nästan gissa att det är nåt skumt med det som kontrollerar det där 10cm-stoppet.

..Efterssom jag HATAR den "finessen" så har jag länge tänkt försöka modifiera bort den men det har aldrig blivit av.

Annars kan den ju förstås kärva fast, men det brukar märkas.

Vilken bil är det du har luckan i f.ö ? ST185'an gissar jag, då det är en extremt ovanlig option på ST205.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Takluckan strular!

Inlägg av PierreW »

Finns det några autofunktioner eller liknande?
Känns lite som den skulle ha tappat minnet i så fall, typ som fönsterhissarna gör när bilen varit strömlös.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Takluckan strular!

Inlägg av JohanRocker »

Min bruks st185 Unte tagit tag i felet förrän nu! Var så när jag köpte den men tänkte inte då på problemet! Glenn har testat det du sa! Måste vara motorn som kärvar!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Takluckan strular!

Inlägg av Glenn »

Hur stannar den då, med ett ryck eller "segar" den sej fast ? stannar den med ett ryck kärvar den nog inte utan nåt slår av.

Om den segar brukar den kunna gå lite längre om man hjälper den med handen. då vbet man ju att nåt kärvar eller den kantrar.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: Takluckan strular!

Inlägg av JohanRocker »

Stannar helt! Som den är död låter lite illa!! Fungerar inte att hjälpa till med handen! Något med motorn eller att den hoppar ur sitt spår kanske! Får kolla med Toyota över gatan! När man e ledig och fråga om tips! Hatar el och problem med sånt!!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Skriv svar